1 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАСтудија на НАСА открива што не чека доколку температурата на нашата планета...

Студија на НАСА открива што не чека доколку температурата на нашата планета се зголеми за само 2 степени

Иако научниците веќе подолго време алармираат и го повикуваат светот да дејствува решително и да го запре порастот на глобалната температура, се чини дека тоа нема да се случи. Сè поизразените климатски промени ќе ги принудат луѓето да го променат своето однесување и начин на живот. Сакале или не.

Но, што всушност значи зголемувањето на глобалната температура и какви последици може тоа да има за луѓето? Климатската студија на НАСА се обиде да одговори токму на ова прашање. Тие анализираа што би можело да се случи во светот доколку глобалните температури продолжат да растат и достигнат 2 степени Целзиусови над прединдустриските нивоа. Имено, зголемувањето на глобалната температура за 2 степени се смета за критичен праг над кој ќе настанат опасни и каскадни ефекти од климатските промени предизвикани од човекот.

Според заклучоците од нивната студија – не пишуваме добро. Глобалното затоплување на Земјата најверојатно ќе достигне 2°C до 2040-тите. Луѓето ширум светот би можеле да се соочат со повеќе влијанија на климатските промени истовремено. Според научниците на НАСА, повеќе од една четвртина од светското население би можело да доживее дополнителен месец на тежок топлотен стрес секоја година во споредба со средината на 20 век (1950-1979). Високите температури и сушата можат да создадат опасна комбинација, зголемувајќи го ризикот од шумски пожари. На пример, на американскиот Запад, екстремните пожари веројатно ќе бидат поинтензивни и ќе траат подолго.

Предвидувањата првично беа генерирани од 35 од водечките климатски модели во светот, кои вклучуваат модели развиени од Институтот за вселенски студии Годард на НАСА.

Истражувачите потоа ги зедоа резултатите од моделот CMIP6 и со помош на суперкомпјутер користеа напредни статистички техники за да ги „намалат“ со што значително ја подобрија резолуцијата.

Истражувачите на NEX во Ејмс ги анализираа намалените проекции за да ги проценат промените предвидени за шест клучни климатски променливи. Тие ги испитуваа промените во температурата на воздухот, врнежите, релативната влажност, сончевото зрачење со кратки и долги бранови и брзината на ветерот во моментот кога затоплувањето надминува два степени.

„Сакавме да проучиме како се предвидува дека овие аспекти на животната средина ќе се променат и што би можело да значат нивните комбинирани влијанија за луѓето ширум светот“, рече Таеџин Парк, прв автор на трудот и истражувач во Институтот за истражување на животната средина на Bay Area (BAERI). ).

Истражувачите посветија особено внимание на два климатски показатели: топлинскиот стрес – или комбинираниот ефект на температурата и влажноста на човечкото тело – и времето на пожар – кое ги зема предвид температурата, врнежите, влажноста и ветерот. Тие открија дека повеќето региони во светот ќе доживеат поголем топлотен стрес, додека земјите поблиску до екваторот ќе претрпат повеќе денови кои се сметаат за екстремни.

Ескалирачкото влијание на сите проучувани климатски екстреми може да предизвика значителна штета на заедниците и економиите, од пожари, поплави, лизгање на земјиштето и неуспесите на земјоделските култури, рече Рамакришна Немани, виш научник во BAERI и коавтор на студијата.

Во НАСА, тие се надеваат дека нивните модели би можеле да им помогнат на носителите на одлуки подобро да ги планираат идните потези, како што е изградбата на подобри насипи во областите кои се загрозени од поголеми поплави или воведувањето наводнување во областите на кои им се заканува екстремна суша.