Корејскиот производител „Hyundai“ го претстави најмоќниот автомобил во историјата – „Ioniq 5 N“, а воедно е и првиот електричен модел на спортската поделба на марката. Компанијата е категорична дека го задржува најчистиот спортски дух типичен за моделите „N“ и е поставена така што идните клиенти нема да чувствуваат носталгија за старите спортски автомобили на „Hyundai“ опремени со бензински или дизел мотори.
Во споредба со стандардниот „Ioniq 5“, новата варијанта порасна за 8 cm во должина и за 5 mm во ширина. Ова се должи на новите браници и новите лајсни на браници, од кои вторите се дизајнирани за 21-инчни алуминиумски тркала. Во овој случај, естетиката ја следи функцијата – новите предни отвори го носат воздухот до радијаторите и системот за сопирање, кој се потпира на дискови од 400 mm. Покрај тоа, системот за обновување на енергијата е способен да генерира сила на сопирање до 0,6 G.
Нов е и задниот дел, каде доминира нов и поголем аспиратор на дното на браникот кој работи заедно со спојлерот сместен над задното стакло. Ова помага да се насочат струите на воздухот што се создаваат во опашката, оддалечувајќи ги што е можно подалеку од автомобилот. Соодветно на тоа, аеродинамиката на автомобилот и неговата километража се подобрени.
Во внатрешноста има многу нови елементи, меѓу кои се издвојува воланот со логото „N“ во центарот. Во горниот дел има копчиња за активирање на функцијата за засилување, која дава уште неколку коњски сили за десет секунди, а може да се активира и во различните режими на возење („Normal“, „Sport“ и „Eco“). Достапен е и режим „N“, кој е приспособен според желбите на возачот.
Двата екрана на контролната табла остануваат со иста форма, но графиката се менува, при што екранот на контролната табла може да се приспособи. Нови се и спортските седишта, кои имаат форма и дизајн како оние на спортскиот „i30 N“.
Најмоќниот „Ioniq“ се напојува со батерија од 84 kWh која напојува два електрични мотори. Предниот дел развива 226 ks, а задниот – 393 ks. Моќноста на погонскиот систем е 609 ks, но кога ќе се активира функцијата за засилување, таа се зголемува на 650 ks и 700 Nm. Ова овозможува забрзување од 0 до 100 km/h за 3,4 секунди и максимална брзина од 258 km/h.
Платформата на која е изграден автомобилот е добро познатата „E-GMP“ со архитектура од 800 волти која овозможува полнење до максимална моќност од 350 kW. Така, батеријата се полни од 10 до 80% за само 18 минути.
Опремата на моделот вклучува и голем број системи кои ја оптимизираат работата на моторите и батеријата. Тука спаѓаат „N Drift Optimizer“ и „N Battery Preconditioning“, првиот што динамично ја дистрибуира моќноста помеѓу двата мотори, подобрувајќи ги свиоците. А вториот ја оптимизира работната температура на батеријата во зависност од тоа дали се потребни максимални перформанси за еден круг од патеката или болидот ќе остане подолго на патеката.
„Hyundai Ioniq 5 N“ ќе биде достапен кај дилерите во 2024-та година, но цената сè уште не е објавена. Сепак, имајќи предвид дека топ верзијата на „Ioniq 5“ моментално започнува од 62.450 евра, спортската верзија ќе биде уште поскапа.