20 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАЕвропскиот сектор со приватни авиони ќе се бори со еколошките предизвици

Европскиот сектор со приватни авиони ќе се бори со еколошките предизвици

Секторот за приватни авиони и деловни авиони во Европа ќе се потпира на значително позелен пристап за да одговори на предизвикот од опаѓање на летовите како резултат на закрепнувањето на комерцијалната авијација и зголемениот притисок да стане поодржлив.

Зелената транзиција ќе биде главна тема за време на водечката годишна конференција во индустријата, „European Business Aviation Convention & Exhibition“ (EBACE), која започнува во вторник во Женева. Состанокот ги собира сите заинтересирани страни – од даватели на услуги и брокери до производители на авиони и мотори, известува „Reuters“ и дава контекст:

„Многу од нив се под строга контрола во Европа поради нивната улога во индустријата која се смета дека произведува прекумерни емисии само за да и служи на ограничената глобална елита. Емисиите на CO2 од приватните авиони во Европа се зголемија за 31% помеѓу 2005-та и 2019-та година, покажуваат податоците на еколошката групација Транспорт и животна средина.

Притисокот врз индустријата се зголемува и од европските регулатори кои сакаат да ја развијат својата зелена агенда и од активистите кои веќе организираат протести на аеродромите кои нудат такви услуги. Веќе на отворањето на конференцијата се очекува демонстрантите да се соберат во Женева за да го истакнат зголемениот број летови со приватни авиони во услови на продлабочување на глобалната климатска криза.

Корисниците исто така се обидуваат да го ограничат нивното влијание врз животната средина, објаснува новинската агенција и го цитира Роман Кок, портпарол на Европската асоцијација за бизнис авијација, еден од организаторите на настанот, кој е категоричен:

„Денес навистина гледаме многу повеќе клиенти кои ги прашуваат своите оператори дали можат да патуваат со одржливо воздухопловно гориво. Се повеќе луѓе исто така поставуваат прашања за тоа колку се одржливи нивните летови“.

Конференцијата ќе прикаже голем број иновации во секторот, со посебен фокус на области како што се електричното вертикално полетување и слетување (eVTOL) авиони и одржливото воздухопловно гориво, кое испушта многу помалку јаглерод од традиционалното авионско гориво.

„Големите иновации имаат тенденција да се имплементираат прво во нашата индустрија. Само тогаш влегуваат во поголема комерцијална авијација. Таква е природата на нашите авиони – тие се помали, што ја олеснува иновативноста“, вели Кок.

Економски грижи

Секторот беше погоден и од пошироките економски проблеми во Европа, при што многу потенцијални клиенти не сакаат да трошат пари за купување или закуп на приватни авиони. Според анализата на „Reuters“, на нив сè повеќе се гледа како на луксуз отколку како неопходност.

„Макроекономското опкружување по пандемијата значително се затемни – проблеми со синџирот на снабдување, инфлација, повисоки каматни стапки, геополитички конфликти и тензии“, коментира Ричард Коу, извршен директор на „WINGX“, компанија за пазарно разузнавање фокусирана на деловната авијација.

Бизнис авионските летови во Европа се намалени за околу 6% во споредба со истиот период во 2022-ра година, покажуваат податоците на „WINGX“.

Веднаш по пандемијата, деловното воздухопловство закрепна побрзо од комерцијалните воздушни патувања, што доведе до пораст на нарачките за производителите на компактни приватни авиони бидејќи побогатите потрошувачи гледаа на оваа алтернатива на преполните аеродроми и одмори. Но, зголемените каматни стапки и економските притисоци покренуваат прашања за континуираната побарувачка за приватни авиони, дури и во услови на планови на индустријата да го зголеми производството до 2023-та година.

„Кога економијата не расте со доволно темпо, тоа влијае на нашата индустрија. За нас ова е најголемиот показател и објаснува зошто не се развиваме како во 2017-2018 година“, заклучи Кок од Европската асоцијација за бизнис авијација.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП