ChatGPT, четботот на OpenAI, кој првпат беше претставен на јавноста во ноември минатата година, не привлече големо внимание додека Мајкрософт не објави дека ќе инвестира 10 милијарди долари во компанијата што го создаде во наредните години. Оттогаш помина околу еден месец и првиот бран на паника што овој програм за генерирање на разговор го предизвика меѓу професионалците стивна.
Откако ChatGPT беше „вграден“ во пребарувачот Bing на Мајкрософт, со цел да ги направи пребарувањата поефикасни, Google побрза да претстави свој чет-бот наречен Bard AI. Сепак, излегува дека најдоминантниот пребарувач на пазарот скокнал пред рудата и тешко изгорел со превидот што Бард го направил во промотивно видео додека одговарал на прашањето како треба да се разговара со деветгодишно дете за егзопланетите.
Како што неодамна објави Ројтерс, компанијата потоа го повлече промотивното видео и објави дека програмата паднала на сите тестови.
И додека вештачката интелигенција во Alphabet повторно минува низ сите букви од азбуката, ChatGPT веќе пишува есеи за основно училиште, а програмата неколку пати била меѓу коавторите на академските трудови. Откако многу научници го изразија своето неодобрување, научните списанија забранија вклучување на оваа вештачка интелигенција во листата на автори, пишува The Guardian.
Сепак, ChatGPT несомнено почнува да го менува пазарот на труд. Меѓу огласите за работа на платформи како Upwork или Freelancer, има се повеќе огласи за професионалци кои бараат или креираат содржина со помош на ChatGPT, но и за таканаречените тренери за вештачка интелигенција.
Сепак, ова се само фрагменти од неговиот сè уште неоткриен потенцијал. Според Insider Intelligence, продавниците за малопродажба исто така експериментираат со оваа програма за вештачка интелигенција.
Директорката за маркетинг во Carrefour, Елоди Пертуисот, неодамна напиша на својот профил на Linkedin дека компанијата експериментира со ChatGPT и генеративната вештачка интелигенција за да создаде видео содржина што ќе содржи одговори на прашања поврзани со исхраната.
Заменик-претседателот за операции на Фанатици за коцкање и обложување Холис Доналдсон изјави за Вол Стрит Журнал дека компанијата ќе започне да ја користи технологијата GPT-3 во својот онлајн бизнис поврзан со спортско обложување.
Гигантот за е-трговија Shopify веќе го воведе Shopify Magic, кој автоматски генерира описи на производи од листа на клучни зборови, при што трговецот може да го избере тонот на дадениот опис. Исто така, JD.com најавува своја верзија на ChatJD chatbot.
Покрај бескрајните можности, се нагласува дека се работи за програма која сè уште се развива, што, на крајот на краиштата, го истакна и извршниот директор на OpenAI Сем Алтман.
Програмата не само што може да креира и шири дезинформации, туку нејзините одговори може да бидат и неточни или плагијати, што може да влијае на довербата на корисниците, пишува Insider Intelligence.
Што е уште поважно, недостатокот на транспарентност за тоа како OpenAI ги користи податоците испратени до ChatGPT – и фактот дека сите разговори со корисници се складираат за да се подобрат идните резултати – покренува прашања за тоа дали доверливите или сопственичките информации би можеле да станат јавно достапни или на конкурентите преку неколку добро осмислени упатства.
Chat GPT и Bing Chat – суптилни разлики
Додека Chat GPT наоѓа многу апликации, во последниве денови се повеќе корисници се фокусираа на тоа да го спојат со пребарувачот Bing на Microsoft. Bing Chat, како што пренесуваат бројни медиуми, е навистина необичен феномен.
Долго исмејуваниот пребарувач е ажуриран за да одговара на прашања на корисниците и многу повеќе. За разлика од основната програма GPT, таа го зема предвид целиот контекст на разговорот.
„Може целосно да го разбере претходниот разговор, да синтетизира информации од повеќе извори и да препознае лоши фрази и сленг. Тој е обучен на Интернет и е способен да разбере речиси сè“, вели писателот Џејкоб Роуч во својата статија на веб-страницата Digital Trends.