4 мај, 2024
ПочетнаКОМПАНИИНова тужба против Google поради монопол

Нова тужба против Google поради монопол

Американското Министерство за правда го тужеше Google за злоупотреба на нејзината доминација во дигиталното рекламирање, што е втора федерална тужба против гигантот од Калифорнија за наводно прекршување на антимонополските работи.

Во тужбата на американските власти се наведува дека Google користел антиконкурентни, ексклузивни и нелегални методи за да ја отстрани или драстично да ја намали секоја закана за неговата доминација над технологиите што се користат за дигитално рекламирање, пренесе Ројтерс.

Во тужбата бара од Окружниот суд на САД да го принуди Google да го продаде својот пакет на рекламни технолошки производи, вклучително и софтвер за купување и продавање реклами, пазар за трансакции и услуга за онлајн сервисирање реклами. Исто така, се бара судот да се обиде да ја спречи компанијата од наводното вклучување во антиконкурентни практики.

Ова е петта антимонополска тужба поднесена против Google од 2020 година. Во исто време, ширум светот се одвива битката за ограничување на моќта што ја имаат големите технолошки компании врз информациите и онлајн трговијата.

Во Европа, Amazon, Google, Apple и други се соочуваат со антимонополски истраги и обвиненија, додека регулаторите донесоа нови закони за да ја ограничат штетата на социјалните медиуми и некои практики како собирање податоци.

Се огласи и Google

Во САД, Google се најде под лупа од официјални лица. Во 2020 година, група држави предводени од Тексас поднесоа антимонополска тужба против Google поради неговата рекламна технологија, додека Министерството за правда и друга група држави одделно го тужеа Google тврдејќи дека ја злоупотребил својата доминација над онлајн пребарувањето. Во 2021 година, некои земји тужеа и поради практиките на продавницата за апликации на компанијата, пишува хрватски Индекс.

Јавниот обвинител Мерик Гарланд рече дека монополите ги „загрозуваат слободните и фер пазари на кои се заснова нашата економија“.

– Агресивно ќе ги штитиме потрошувачите, ќе ја заштитиме конкуренцијата и ќе работиме на обезбедување економска правичност и можности за сите – додаде тој.

Портпаролот на Google, Питер Шотенфелс, рече дека тужбата „се обидува да ги подели победниците и губитниците во висококонкурентниот сектор за рекламна технологија“. Тоа ја отсликува „неоснованата“ тужба на Тексас во 2020 година, рече тој, додавајќи дека последната тужба на Министерството за правда претставува погрешен аргумент што ќе ја забави иновативноста и ќе им наштети на издавачите.

Огласувачите скапо плаќаат простор на интернет

„Њујорк тајмс“ пишува дека администрацијата на Бајден користи необични правни теории за да ги „пресече крилјата“ на најголемите американски компании. Федералната трговска комисија неодамна побара од судијата да го блокира Мета да купи стартап за виртуелна реалност, редок случај кој тврди дека таков договор може да и наштети на потенцијалната конкуренција на пазарот во развој. Агенцијата, исто така, го оспори купувањето на Microsoft за 69 милијарди долари на издавачот на видео игри Activision Blizzard, бидејќи двете компании првенствено не се гледаат како директни конкуренти.

Министерството за правда и државите, вклучително и Њујорк и Калифорнија, рекоа дека Google го изградил својот монопол со купување на клучни алатки кои доставуваат реклами до издавачите. Како резултат на тоа, огласувачите плаќаа повеќе за простор на интернет, а издавачите заработија помалку пари, бидејќи Google го презеде својот дел.

Како резултат на шемата на Google, „креаторите на веб-страниците заработуваат помалку, а огласувачите плаќаат повеќе“, рече Гарланд.

Ако Google го изгуби случајот, ќе има колапс

-Секогаш кога ќе се појави закана, Google ја користеше својата пазарна моќ во една или повеќе од овие рекламни технолошки алатки за да ја отстрани заканата, се наведува во тужбата. Резултат: Планот на Google за одржлива доминација во целата индустрија успеа, се вели во тужбата.

Ако жалбата биде прифатена, тоа би можело да доведе до колапс на рекламниот бизнис на Google, доколку судовите застанат на страната на американската влада. Тужбата на Министерството за правда бара од судот да го принуди Google да се откаже од дел од својот рекламен бизнис. Американските држави Конектикат, Калифорнија, Колорадо, Њу Џерси, Њујорк, Род Ајленд, Тенеси и Вирџинија се приклучуваат на правната постапка.

Пребарувачот на Google долго време беше негов најголем извор на профит, но неговиот оддел за технологија за реклами помогна да се позиционира како монопол за огласувачите. Заедно, овие две компании му дадоа на Google силна предност во цените на онлајн рекламите. Бидејќи различните алатки и платформи за рекламирање на Google се цврсто интегрирани, принудното отстранување може да биде болен и тежок процес за компанијата.

Доаѓаат отпуштања

Одделот за правда соопшти дека покрај тоа што ги повредува издавачите и огласувачите, строгата контрола на Google на пазарот на технологија за реклами им наштетува на корисниците на Интернет, тврдејќи дека издавачите имаат помалку ресурси за создавање содржина за нивните веб-посетители.

Google во петокот објави дека ќе отпушти 12.000 вработени или 6 отсто од својата работна сила, како одговор на забавувањето на пазарот на дигитално рекламирање. Компанијата рече дека намалувањата ќе ѝ овозможат да им даде приоритет на проектите што вклучуваат вештачка интелигенција, област што доби на интензитет во Силиконската долина во последните месеци.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП