24 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАТоп 100 највредни брендови во 2022 година

Топ 100 највредни брендови во 2022 година

Со оглед на алузивната природа на брендовите, одредувањето на финансиската вредност на брендот е тешка задача.

И покрај нематеријалноста на брендот, тешко е да се негира колку ефикасен може да биде во зајакнувањето на крајната линија на компанијата.

Имајќи го ова на ум, Brand Finance го презема предизвикот да ги идентификува највредните светски брендови во светот во својот извештај Global 500 Report. Графиката подоле, користејќи податоци од последното издание на извештајот, ги истакнува првите 100 највредни брендови во 2022 година.

Преглед на 10-те највредни брендови

Со зголемување од 35% од минатогодишниот извештај, Apple го задржува своето прво место на рангирањето како највреден бренд во светот, со вкупна вредност на брендот од 335,1 милијарди долари.

Ова е највисоката вредност на брендот некогаш забележана во историјата на извештајот Global 500, кој се објавува секоја година од 2007 година.

Како една од најголемите светски технолошки компании, Apple доминира на пазарот на паметни телефони, особено во САД, каде што повеќе од 50% од оперативните паметни телефони сега се iPhone.

Еве комплетна листа на 100 највредни брендови според извештајот:

По Apple, на второ место е Amazon со вредност на брендот од 350,3 милијарди долари. Ова не е изненадувачки, имајќи предвид дека технолошкиот гигант често се наоѓаше во брада со брада со Apple во рангирањето, па дури и беше на првото место во претходните изданија на извештајот.

Највредните сектори

Над една третина од брендовите на листата спаѓаат во технолошкиот и услужниот сектор. Во комбинација, оваа категорија има вредност на брендот од 2,0 трилиони долари.

Медиумите се вториот највреден сектор – 19% од топ 100 брендови спаѓаат во секторот медиуми и телекомуникации, вклучувајќи ги Google, Facebook и WeChat.

СОВИД-19 е делумно причина за ова, бидејќи потрошувачката на медиумите се зголеми во текот на глобалната пандемија. На пример, во првите девет месеци од 2021 година, дневната употреба на Snapchat порасна за 77%.

Бидејќи пандемските ограничувања исчезнуваат низ целиот свет, а шумовите за глобална рецесија го загрозуваат глобалниот економски раст, извештајот за следната година може да забележи некои големи промени во вредноста на брендот.

Географија на највредните брендови

Кога гледаме каде се засновани овие брендови, гледаме дека Соединетите Американски Држави и Кина сочинуваат 73 од топ 100 брендови на рангирањето. Уште поизненадувачки – само шест земји сочинуваат 94% од листата.

Растот на кинеските компании на глобалната сцена се рефлектира во оваа визуелизација. За споредба, пред една деценија, само шест кинески компании се најдоа на топ 100 рангирањето на Brand Finance, а ниту една од нив не беше во првите 30 според вредноста на брендот.

Интересно е што европските земји сочинуваат само 14% од листата, што е доказ за тоа колку економската доминација на Европа се намалила во последните неколку децении.

Во 1960-тите, Европа сочинуваше речиси една третина од вкупниот светски БДП. Но, до 2017 година, тој падна на 16%. Според прогнозата на Парди центарот на Универзитетот во Денвер, уделот на ЕУ во глобалниот БДП се очекува да се намали на 10 отсто до 2100 година.

Се разбира, ако историјата нè научи нешто, тоа е дека многу може да се сменат во текот на еден век. Како ќе изгледа ваквото рангирање во наредните децении е претпоставка.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП