3 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАГлобалниот транспортен пазар се намалува додека се наѕира мрачен Божиќ

Глобалниот транспортен пазар се намалува додека се наѕира мрачен Божиќ

Големите компании како што се „FedEx“ и „Cathay Pacific Airways“, чии перформанси се гледаат како индикативни за состојбата на меѓународната трговија, фрлаат сенка на празничната сезона на шопинг на крајот на годината.

Темната слика се појавува додека потрошувачите ширум светот се борат да се справат со зголемените трошоци за храна, гориво и домување. Дури и штедливите кинески купувачи ги затегнуваат конците бидејќи строгите ограничувања на земјата со Ковид-19 ја погодија економијата, велат набљудувачите на индустријата.

„FedEx“, кој во четвртокот ја повлече својата прогноза објавена пред само три месеци, рече дека забавувањето на глобалната побарувачка се забрза кон крајот на август и е на пат да се влоши во ноемврискиот квартал.

Сезоната на божиќните празници обично е многу зафатена за воздушните карго превозници и шпедитери кои транспортираат нови паметни телефони, играчки и облека од фабриките во Азија до Европа и САД. Но, голем број западни малопродажни синџири, вклучително и „Costco Wholesale Group“ и „Macy’s Inc“, открија дека нивните полици се преполни со непродадени стоки, што сугерира дека погрешно ја процениле побарувачката и веројатно ќе бидат повнимателни во врска со повторното полнење.

„Недостигот на „наплив на товар“ од повторното отворање на Кина беше негативен знак за побарувачката за товар“, велат аналитичарите на „J.P. Morgan“, кои ги намалија акциите на „FedEx“ на „неутрални“ од купопродажен рејтинг.

„Се чини дека ова прво влијаеше на „FedEx“ како водечки авиопревозник во азиско-пацифичкиот регион“, додаваат тие.

Кинески предизвик

Авиокомпанијата „Cathay Pacific Airways“ од Хонг Конг предупреди дека овогодинешната сезона на шпиц може да биде послаба од минатогодишната поради инфлацијата и кинеските политики за нулта Ковид. Францускиот превозник „CMA CGM“ рече дека слабите потрошувачки трошоци ја ограничуваат побарувачката и стапките на испорака.

„Останува тешко да се дојде до авионски превоз до Кина“, коментира Ентони Чунг, директор во „Auslink Marine“, семеен бизнис со седиште во Сингапур, кој испорачува морска храна во Кина веќе 30 години. Според Чунг, предизвиците со синџирот на снабдување кои влијаат на меѓународните воздушни патувања веројатно нема да исчезнат додека Кина не ги олесни ограничувањата.

Како одраз на намалувањето на побарувачката, стапките на океански контејнери од Азија до западниот брег на САД паднаа речиси три четвртини од почетокот на годината на најниско ниво од мај 2020-та година, покажаа податоците од платформата „Freightos Group“.

Глобалниот волумен на воздушниот товар падна за 11 отсто во првата недела од септември во однос на претходната година, објави „WorldACD Market Data“, без јасни знаци за закрепнување.

Балтичкиот воздушен карго индекс, врз основа на податоците за „ТАС“, кој достигна рекордно високо ниво во декември како резултат на пандемијата, оттогаш падна за скоро 40%.

„Вообичаено, цените растат во овој период од годината како што се приближува традиционалната шпиц-сезона, но сè уште нема знаци дека тоа ќе се случи“, објави „TAC Index“ во своето неделно ажурирање на пазарот.

„Deloitte“ оваа недела предвиде дека растот на малопродажбата на мало во САД нагло ќе забави, погоден од „намалената побарувачка за трајни производи за широка потрошувачка, кои беа во центарот на трошењето на пандемијата“. Сепак, луѓето трошат на некои стоки и услуги, како што се автомобили и вечера надвор, иако порастот на цените на суровините и постојаниот недостиг на полупроводници ја ограничуваат продажбата.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП