23 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАГерманците заработуваат од електричните автомобили: Ги купуваат со субвенции, па ги продаваат...

Германците заработуваат од електричните автомобили: Ги купуваат со субвенции, па ги продаваат во странство по повисока цена

Во земји како Данска, се применуваат високи даночни стапки за луксузните електрични автомобили како Тесла. Некои Германци знаат како да го свртат тоа во своја полза.

Како и во многу други земји, набавката на електрични автомобили во Германија е субвенционирана од државата. На клиентите им даваат до 9.000 евра за ново електрично возило.

Но, системот за субвенционирање очигледно е дизајниран како сито бидејќи протекува во сите правци. Како што пишува Шпигел, повикувајќи се на берлинскиот автомобилски истражувачки институт Шмит, одреден број германски купувачи на електрични автомобили прво ги користат субвенциите, а потоа ги продаваат своите автомобили во странство со профит.

„Губитник е германскиот даночен обврзник, кој на овој начин практично го субвенционира чистиот воздух во градовите надвор од Германија, а не во самата Германија“, вели во извештајот автомобилскиот аналитичар и основач на Институтот за истражување на автомобили Шмит, Матијас Шмит.

Шмит се потпира на податоците од Федералната управа за моторни возила – 890.000 електрични автомобили биле регистрирани во Германија помеѓу јануари 2012 и јули 2022 година – но податоците од 1 јули 2022 година покажуваат дека во Германија останале само 756.517 електрични возила.

Според Шмит, ова е доказ дека повеќе од 100.000 електрични автомобили го напуштиле германскиот пазар.

Од друга страна, според Федералната управа за моторни возила, сето тоа е само шпекулација. Разликата може да биде толку голема поради несреќи или отпис на возила.

За Шмит, тоа не е веројатно – на крајот на краиштата, повеќето електрични автомобили не се стари повеќе од десет години, а податоците за несреќи едноставно не ја поддржуваат идејата за толку многу електрични возила надвор од патот.

Во земји како Данска, високите даночни стапки важат за луксузните електрични автомобили како Тесла. Оваа различна даночна практика го прави привлечно да се регистрира автомобил во Германија и да се продава во странство по шест месеци.

Германските насоки за финансирање (субвенции) предвидуваат дека купувачот мора да го поседува електричниот автомобил најмалку шест месеци. После тоа, некои вешти трговци веднаш ги продаваат. Овие „легални“ трикови ги чинат германските даночни обврзници стотици милиони евра.

Сега се расправа за идејата дека електричните автомобили не треба да се продаваат во првата година од сопственоста. Така, загубата на вредноста би била поголема, а профитот на продаденото возило би бил низок, со што ќе се дестимулира овој вид препродажба на автомобили.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП