среда, 1 февруари 2023
ПочетнаЕКОНОМИЈАНарушените синџири на снабдување се подготвуваат за болно закрепнување

Нарушените синџири на снабдување се подготвуваат за болно закрепнување

Има се поголеми знаци дека глобалната криза во синџирот на снабдување, која ги збунува прогнозите за инфлацијата на централните банки, го запира економското закрепнување и ги намалува корпоративните маржи, може да почне да се решава до крајот на оваа година.

Но трговските канали стануваат толку пренатрупани што некои од најтешко погодените индустрии може да се вратат на своите вообичаени бизниси многу по почетокот на следната година, дури и под претпоставка дека новото враќање на пандемијата нема да создаде дополнителен хаос.

Меѓународната трговија никогаш не наишла на нешто како коронавирусот.

На почетокот на 2020-та година, компаниите одговорија на економското забавување со одложување на плановите за производство за следната година, но беа изненадени од зголемената побарувачка поради брзото ширење на вакцините и фискалната поддршка за трошоците на домаќинствата во богатиот свет.

Во исто време, мерките за контрола на вирусот предизвикаа недостиг на работна сила и затворање на погони во време кога потрошувачката на домаќинствата преминуваше од услуги на стоки.

Главниот економист на Европската централна банка (ЕЦБ), Филип Лејн, ги спореди последиците со по Втората светска војна, кога побарувачката експлодираше и компаниите мораа брзо да го префрлат производството од воена на цивилна стока.

Закрепнувањето на извозно ориентираните економии, како што е Германија, е задушено од стагнирачките залихи на локалните фабрики, а зголемените трошоци за испорака се комбинираат со зголемувањето на цените на горивото, што ја турка американската инфлација на највисоко ниво во последните четири децении.

Сега кога полесната опција омикрон ги притиска властите да ги олабават ограничувањата, има колебливи сигнали дека застојот во синџирот на снабдување може да се олесни.

Минатонеделната анкета на Институтот за управување со набавки (ISM) покажа знаци за подобрување на пазарот на труд во САД и перформансите на добавувачите трет месец по ред, а за намалување на притисокот зборуваат и менаџерите за набавки во Европа.

Иако ова ги зголемува надежите на централните банки за позначајно намалување на инфлаторните притисоци до крајот на годината, тие исто така знаат дека пораките од реалната економија остануваат измешани.

Според компанијата за анализа на синџирот на снабдување „Sea-Intelligence“, сегашниот метеж е без преседан, но искуството од минатото покажува дека ќе бидат потребни меѓу 8 и 9 месеци за да се опорават пристаништата и внатрешните мрежи.

Решавањето на проблемот ќе зависи од недостатокот на нови шокови за синџирите на снабдување под силен притисок.

Овие пропусти беа откриени во четвртокот кога „Toyota“, „General Motors“, „Ford“ и „Stellantis“ рекоа дека нивното производство е оштетено во нивните фабрики во Северна Америка поради недостиг на делови како резултат на протестите на канадските возачи на камиони против ограничувањата поради пандемијата.

Во исто време, претставниците на Јапонија, Германија и Меѓународниот монетарен фонд изразија загриженост за продлабочување на метежот доколку кинеската политика за нулта Ковид-19, која затвора цели градови, се спроведе целосно против растот на опциите заразени со омикрон на некои места.

Ќе помине некое време за потрошувачите да видат значително намалување на притисокот врз синџирите на снабдување и тие не мора да очекуваат да се вратат на цените или залихите пред пандемијата.

Лидерите на автомобилските компании и индустриските компании велат дека очекуваат зголемување на цените на голем број суровини во текот на годината, но се убедени дека можат да ги зголемат цените на нивните производи за да го покријат растот целосно или делумно.

Американскиот производител на мотоцикли „Harley-Davidson“ објави дека се занимава со значително поограничени залихи преку креирање систем за резервации за потрошувачите при нарачка на мотоцикли.

Јенс Бјорн Андерсен, извршен директор на транспортната и логистичката компанија „DSV“, смета дека изобличувањето е толку големо, па што и да се случи отсега натаму, секторот нема да изгледа како пред Ковид-19. „Никогаш не го користам зборот нормализација“, додаде тој.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП