16 април, 2024
ПочетнаКОРОНАНаучниците на работ на откритие: Еве што предизвикува згрутчување на крвта по...

Научниците на работ на откритие: Еве што предизвикува згрутчување на крвта по вакцинирање со АстраЗенека

Научниците веруваат дека конечно го пронашле „активаторот“ што доведува до екстремно ретки згрутчување на крвта по примањето на вакцината АстраЗенека.

Загриженоста за ретки згрутчувања на крвта доведе до начинот на кој се користи вакцината ширум светот, вклучително и алтернатива што им се нуди на луѓето помлади од 40 години во Велика Британија.

Експертите започнаа научни истражувања за да откријат што се случува и дали може да се спречи. Научниците на АстраЗенека се приклучија на истражувачкиот проект откако беа објавени претходните резултати на тимот.

Тим експерти во Кардиф и САД откриле дека клучната компонента на вакцината привлекува протеини во крвта. Тие мислат дека тоа предизвикува верижна реакција, која го вклучува имунолошкиот систем, што може да кулминира со опасни згрутчувања.

Портпаролката на АстраЗенека нагласи дека е поголема веројатноста да се појави згрутчување поради инфекција со коронавирус отколку поради вакцината и дека сè уште не е утврдено целосно објаснување зошто тие се појавуваат.

„Иако истражувањето не е конечно, нуди интересни сознанија и АстраЗенека истражува начини да ги искористи овие наоди како дел од нашите напори да го елиминираме овој исклучително редок несакан ефект“, додаде таа.

Имало две првични индиции за истражувачите кои го проучувале згрутчувањето на крвта:

Поголем ризик од згрутчување е забележан само со некои технологии за вакцини, а луѓето со згрутчување имале необични антитела кои го напаѓаат протеинот во нивната крв наречен тромбоцитен фактор четири.

Сите вакцини што се користат во Велика Британија се обидуваат да испрачаат фрагмент од генетскиот код на коронавирусот во телото, со цел да го обучат имунолошкиот систем.

Некои пакувања се кодираат во сферата на маснотиите, додека пак оној на АстраЗенека користел аденовирус како микроскопски транспортер.

Истражувачите мислеа дека аденовирусот може да се поврзе со ретките згрутчувања што се јавуваат кај некои луѓе. Затоа, тие користеле техника наречена крио-електронска микроскопија за детално да го снимат аденовирусот на молекуларно ниво.

Нивната студија, објавена во списанието Science Advances, покажа дека надворешната површина на аденовирусот привлекува протеини со тромбоцитен фактор четири како магнети.

„Аденовирусот има екстремно негативна површина, а факторот на тромбоцитите четири е исклучително позитивен и тие две работи прилично добро се вклопуваат заедно“, вели професорот Алан Паркер, еден од истражувачите на Универзитетот во Кардиф.

Истражувачите сметаат дека следната фаза е „погрешно поставен имунитет“, но тоа треба да се потврди во понатамошните истражувања.

Се верува дека телото почнува да го напаѓа тромбоцитниот фактор четири откако ќе го измеша со делот од странскиот аденовирус на кој е прикачен. Така, во крвта се ослободуваат антитела, кои се акумулираат со тромбоцитен фактор четири и предизвикуваат формирање на опасни згрутчувања на крвта.

Сепак, за тоа е потребно серија несреќни настани, кои би можеле да објаснат зошто згрутчувањето е толку ретко.

Овие згрутчувања, познати како имунотромботичка тромбоцитопенија индуцирана од вакцината, се поврзани со 73 смртни случаи од скоро 50 милиони дози на вакцината АстраЗенека дадени во Велика Британија.

„Никогаш не можевте да предвидите дека тоа ќе се случи, а шансите се несомнено мали, затоа треба да се потсетиме на поголемата слика за бројот на животи што оваа вакцина ги спаси“, рече професорот Паркер.

АстраЗенека проценува дека вакцината спасила повеќе од милион животи ширум светот и спречила 50 милиони случаи на корона.

Тимот од Кардиф се надева дека нивните наоди може да се искористат за подобрување на вакцините базирани на аденовирус во иднина, за да се намали ризикот од овие ретки настани.