17 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАДали ќе има божиќни подароци? Испораките низ Европа се забавуваат

Дали ќе има божиќни подароци? Испораките низ Европа се забавуваат

Оваа година секој што се надева дека ќе купи божиќни подароци може да заврши без нив.

Причината е што испораките низ Европа забавуваат.

Стотици бродови со контејнери се натрупани во пристаништата, но персоналот на шпедитерските компании не е доволен.

Затоа е добро што побргу да се нарачаат подароци за Божиќ, советуваат експертите, цитирани од Дојче веле.

Хенри Хонкоп покажува на екранот во неговата канцеларија: безброј бродови го заглавиле пристаништето во Ротердам, чекајќи да бидат истоварени.

„Времето на чекање во пристаништето варира од 24 до 163 часа во највисоките временски пикови. И побарувачката за бродови и превоз не се намалува, напротив – се зголемува“, рече тој.

Неговата компанија веќе четврт век презема контејнери од големи бродови. Потоа изнајмува речни бродови и ја дистрибуира стоката низ цела Европа. Но, бизнисот во моментов е крајно бавен поради долго чекање во пристаништата, што ќе ги направи последиците долгорочни.

На истото мислење е и Кавус Хедерзаде кој организира воден и копнен транспорт од Франкфурт помеѓу морските пристаништа и остатокот од Европа.

„Ротердам не е изолиран случај. Многу пристаништа за контејнери едноставно не можат да се справат со протокот на бродови“, вели тој.

За време на првиот бран на Ковид-19 во 2020-та година, компаниите во индустријата строго го ограничија бројот на нивните бродови и покрај падот на производството во Кина.

„И кога работите започнаа повторно, немаше доволно капацитет. Акумулацијата на одложени контејнери сега води до фактот дека „нашите возила не се управуваат правилно и на време“, рече Хедерзаде.

Ситуацијата нема да се расчисти наскоро

За Ливија Спера, генерален секретар на Федерацијата на европски транспортни работници, ова е исклучително важно. Професијата едноставно веќе не е толку привлечна како пред 20 години:

„Се користат сѐ повеќе џиновски садови со контејнери, кои веќе превезуваат 25.000 наместо 10.000 контејнери. Ова води кон застој во внатрешноста на патиштата во земјите, по вода и по шини. На ова се додава и недостатокот на возачи на камиони низ Европа“, вели Спера.

Експертите не очекуваат брзо олеснување. Одложувањата најверојатно ќе продолжат во првиот квартал од 2022-ра година.

Во поглед на божиќното пазарење, Хедерзаде дава јасна препорака: „Овој пат нарачките треба да се постават многу порано од вообичаеното. Во спротивно, може да има сериозен проблем со подароците под елката“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП