16 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАНа светот му треба нов економски мотор

На светот му треба нов економски мотор

Неизбежно беше дека темпото на глобално закрепнување од пандемијата на коронавирусот ќе забави. Отворањето на економијата често може да се случи во фази, но само еднаш.

Ненадејниот излив на раст што следи по продолжувањето на економската активност по заклучувањата не може да се повтори, а олеснувањето на помалку строгите ограничувања нема да доведе до ист вид притискање.

Но, неодамнешното намалување на вредноста на некои клучни податоци е проблем. Тоа не само што го одразува ширењето на позаразната делта варијанта и загриженоста за синџирот на снабдување, туку и забавувањето во Кина, пишува „Financial Times“ во едиторијалот.

Брзиот раст на индустријализирање на Кина, поддржан од стимулации на владата, и помогна на глобалната економија да закрепне од финансиската криза во 2008-ма година.

Минатата година, силниот пораст на индустриското производство во земјата ја направи една од ретките што забележа позитивен раст во 2020-та година. Сега, сепак, постојат индикации дека нејзиното закрепнување губи интензитет. Ова делумно се должи на повторувањето на долгогодишната загриженост за нивото на потрошувачкиот и корпоративниот долг, како и променливите приоритети на владејачката Комунистичка партија.

Индексот на менаџери за индустриски снабдување „Caixin“, еден од најтесно следените независни показатели за силата на (според некои мерки) најголемата економија во светот, се намали. Тоа е прво од април 2020-та година, кога голем дел од светот се заклучија за да се справат со пандемијата.

Делумно, забавувањето на активноста ги одразува истите фактори кои го попречуваат закрепнувањето на друго место. Ширењето на делта сојот заклучи многу делови на Кина, а владата повторно воведе регионални ограничувања за патување. Проблемите со синџирот на снабдување, исто така, ги спречуваат производителите да реагираат на поголеми нарачки онолку брзо колку што би сакале. Недостатокот на полупроводници и контејнери за испорака во комбинација со појавата на Ковид-19 во Виетнам, го ограничи индустриското производство.

Во Соединетите држави, делта варијантата на Ковид-19 на сличен начин доведе до побавен раст бидејќи зголемениот број на заразени го намали апетитот на потрошувачите за трошење. Во Европа, проблемите со синџирот на снабдување придонесоа за зголемување на инфлацијата. Стапката на раст на цените во еврозоната го достигна највисокото ниво во една деценија во август (3% на годишна основа), но производителите исто така се попречени од сличен недостаток како нивните колеги во Кина.

Во Кина, сепак, постои дополнителна загриженост за долгот и потенцијалниот крај на продолжениот „бум“ кај недвижностите во земјата. Инвеститорот за недвижности „Evergrande“, најзадолжениот градежник во Кина, предупреди дека е на работ за неисполнување обврски. Програмерите низ целата земја сега се соочуваат со повисоки трошоци за камата. Делумно, ова е планираниот резултат од минатогодишните акции на Комунистичката партија за намалување на зависноста на економијата од недвижен имот и ограничување на користењето на долгот од страна на програмерите.

Општо земено, кинеската влада не дава приоритет на растот како порано, туку се обидува да го контролира нескротливиот капитализам, без разлика дали тоа е силата на големите технолошки компании или растечката економска нееднаквост. Ова може да биде разбирливо од забавувањето на производството на алуминиум и се припишува на одлучноста на владата да го намали загадувањето – но тоа ќе значи дека земјата не е моторот на глобалниот раст како што беше по финансиската криза во 2008-ма година. Овој пат, остатокот од светот ќе мора да најде други мотори за да го поттикне закрепнувањето.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП