16 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАГерманија има најголеми европски резерви на клучниот ресурс на иднината

Германија има најголеми европски резерви на клучниот ресурс на иднината

Германија отсекогаш се сметала за земја сиромашна со суровини, но сега веќе не е, а во термалните води длабоко под површината на почвата се наоѓаат најголемите резерви на литиум во Европа.

Засега, ова се првенствено резервати во таканаречениот Горниот Ров на Рајна (Oberrheingraben) во југозападна Германија, на потегот од Базел до Франкфурт, долг 300 километри и широк 30-40 километри, а на длабочина од 3 до 5 километри.

Според проценките на германските научници, станува збор за резерви еднакви на 16 милиони тони литиум карбонат, односно литиум кој е потребен за батерии. Ова се количини доволни за батерии на повеќе од 400 милиони електрични автомобили.

Според германскиот институт за геологија и природни ресурси (BGR), водите во овој регион содржат помеѓу 200 и 400 милиграми литиум по литар, споредливо со некои солени езера во Јужна Америка.

Термалните води под Рајна веќе долго време се користат во геотермални електрани и се знае дека содржат многу литиум, но овој лесен метал доби важност само во последниве години, на почетокот на ерата на батерии за електрични автомобили.

Меѓутоа, до неодамна, немаше соодветна технологија за да се овозможи експлоатација на домашните резерви на литиум на економичен, еколошки и одржлив начин. Дури два патенти сега се поднесени или се подготвуваат.

Досега се испумпуваше солена вода, која има температура од 120 до 200 Целзиусови и е на длабочина од 3 до 5 километри, а нејзината топлина се користи за производство на електрична енергија, а потоа се лади на 60-80 Целзиусови степени и се враќа во земјата.

Во производството на литиум, разладената вода се филтрира пред да се врати во земјата.

Тој дел од процесот како и зголемувањето на концентрацијата на литиум до потребниот за батерии – ова е нова и чиста технологија „Made in Germany“. Ништо дополнително не се дупчи, не се додаваат штетни хемикалии, не се троши вода или фосилни горива. Еден нуспроизвод од веќе еколошкото производство на електрична енергија, сега ќе го направи производството на батерии и електрични автомобили значително почисто и поевтино.

Така, Карлсруе стана главен град на европскиот литиум: во тој град се наоѓаат истражувачки центри и компанија која е на пат да пласира германски литиум. Ова се два независни проекти: „UnLIMITED“ и „Zero carbon lithium“.

„Во првиот чекор, литиумските јони се филтрираат од термалната вода со јонски сита, а во вториот чекор тие се дополнително концентрирани додека литиумот не се депонира во форма на сол“, рече научникот Јенс Гример.

Заедно со неговата колешка Флоренс Саравија, тој го разви процесот на екстракција и збогатување на литиумот, кој беше именуван по нив: процесот Гример-Саравија.

Покрај литиумот, со овој процес може да се изолираат и други ретки и вредни елементи, како што се рубидиум или цезиум, кои се користат во ласерска и вакуум технологија.

Гример и Саравија се дел од истражувачкиот проект „UnLIMITED“ – Истражување за производство на литиум во Германија во кое Техничкиот институт Карлсруе (КИТ), Универзитетот Гетинген, „EnBW“, „BESTEC“, „HYDROSION“, и со финансиска поддршка (3,4 милиони евра) на Федералното министерство на економијата и Министерството за покраината Баден-Виртемберг.

Тестовите се спроведуваат во геотермалната електрана во Брухсал. Утврдено е дека се потребни 40 минути за да се експлотира литиум за една батерија на „Teslа“. И тој процес продолжува постојано, без престан. Се проценува дека таму литиум може да се произведува годишно за 20.000 батерии.

„Нашата мисија е драстично да ја намалиме моментално големата количина на СО2 генерирана од производството на литиум-јонски батерии за електрични возила. Развивме патентиран процес што ни овозможува да бидеме први во светот што произведуваме литиум без СО2 – од термалните води под Рајна во Германија“, пишува на веб -страницата на „Vulcan Energie Ressourcen GmbH“.

Бидејќи, овој начин на производство на литиум не само што не произведува дополнителна количина СО2, туку со паралелно создавање на еколошка електрична енергија, всушност ја носи целата пресметка со СО2 во минус. И тоа, според веб-страницата на компанијата, им овозможува на производителите на електрични автомобили да ги исполнат своите еко-цели и обврски со тоа што ќе го компензираат овој недостаток со дополнителниот CO2 генериран во другите делови на производството.

Затоа производството на литиум во Германија го носи атрактивното име „Zero Carbon Lithium“. Од април, работи првата пилот-постројка, која соработува со геотермалната електрана Иншеим и Пфалсверк.

Од средината на 2024-та година, започнува комерцијалното производство

Вулканот има за цел да започне со комерцијално производство на литиум во Германија до средината на 2024-та година, а до 2025-та година, се очекува вкупно пет погони да произведуваат околу 40.000 тони литиум годишно, а што би било доволен литиум за батерии за милион електрични автомобили.

Веќе има и купувачи. Неодамна беа потпишани два петгодишни договори со опција за уште пет години: со најголемиот светски производител на литиумски батерии за електрични возила – „LG Energy Solutions“ (LGES) од Јужна Кореја и со францускиот производител на автомобили „Renault“. Заинтересирана е и матичната компанија на „Opel“, „Stellantis“, и според сопствените претходни информации, „Daimler“ исто така преговара за купување.

„Vulkan GmbH“ е нова компанија, основана во 2020-та година и во моментов вработува 60 луѓе. Станува збор за „независна германска ќерка“ на истоимената австралиска компанија, основана во 2018-та година со седиште во Перт.

На компанијата и требаат многу пари за проектот – таа бара 1,7 милијарди евра. Затоа таа се подготвува да излезе на берзата во Франкфурт до крајот на оваа година, придружувана од познатата приватна банка „Berenberg“.

„Доколку проектот успее, „Vulkan“ може значително да го размрда пазарот на литиум. Со еден потег Германија може да стане еден од најголемите светски производители на литиум“, пишува „Handelsblatt“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП