28 март, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАУште не започнале комерцијалните летови, а еден политичар веќе зборува за воведување...

Уште не започнале комерцијалните летови, а еден политичар веќе зборува за воведување на данок на летовите за вселенските туристи

Иако вселенските летови сè уште не се официјално започнати, еден политичар смета дека тие треба да се оданочуваат поради емисиите на јаглерод диоксид. Исто како што се прави со прекуокеанските летови.

Штом Сер Ричард Брансон и Џеф Безос тргнаа на патување низ вселената, трошејќи милиони долари, еден политичар излезе со идеја да воведе данок на вселенскиот туризам.

Американскиот конгресмен Ерл Блуменауер планира да претстави предлог-закон со интересно име „Обезбедување на заштита од емисија на јаглерод (SPACE) данок“, односно данок за да се обезбеди заштита од емисии на јаглерод, што всушност би претставувало данок за вселенскиот туризам.

Истражувањето во вселената не е одмор без данок за богатите. Исто како што обичните Американци плаќаат даноци кога купуваат авионски билети, и милијардерите кои летаат во вселената а тоа не резултира со никаква научна вредност, исто така треба да плаќаат даноци, и тоа малку повеќе, напиша Блуменауер во соопштението за печатот.

Јас не сум против оваа форма на вселенска иновација, но она што се прави само за туризам или забава и нема никаква научна тежина треба да го финансира јавното добро, додаде Блуменауер.

Тој објасни дека е загрижен за влијанието врз животната средина на ваквите летови во вселената.

Имено, според научниците, еден прекуокеански лет може да произведе од еден до три тони јаглерод диоксид по патник. За споредба, едно лансирање ракета произведува околу 200-300 тони по лет за четири патници.

Проблемот е во тоа што ракетите, поради нивната траекторија, емитуваат јаглерод диоксид директно во горниот дел од атмосферата, а со нив и други штетни гасови предизвикани од согорувањето на керозин и метан, што директно го оштетува кревкиот слој на озон.

Вселенските летови имаат корист само од нивната моментална фреквенција (или реткост). Имено, според НАСА, минатата година само 114 летови се обиделе да ја допрат орбитата на Земјата.

Но, бројот на такви летови наскоро може да се зголеми. Вирџин Галактик планира да започне еден лет со патници, во просек на секои 32 часа, предупредува Блуменауер.

Тој додава дека поборниците на суборбиталните летови истакнуваат дека странските летови имаат сличен јаглероден отпечаток како вселенските летови, но тие всушност носат повеќе патници и патуваат многу подалеку и подолго од летовите во вселената.

На крајот на краиштата, на вселенските летови ќе отпаѓаат 60 пати повеќе емисии на јаглерод диоксид отколку прекуокеанските летови, по патник. Доволно е да ја обиколиме целата Земја со автомобил и двојно повеќе отколку што е препорачано со Парискиот климатски договор, предупредува Блуменауер.

Со оглед на тоа што Бренсон објави дека билетите за летот на неговиот авион ќе чинат од 200.000 до 250.000 долари, а Безос не откри колку ќе им наплаќа на своите патници. Се чини дека таа сума може да биде малку поголема во иднина.

Исклучок ќе бидат летовите на НАСА за научни и истражувачки цели, додава Блуменауер.

Неговиот предлог предвидува две даночни стапки – една за орбитални летови и друга за суборбитал. Сепак, тој не прецизираше колкава ќе биде стапката, ниту што ќе финансира данокот. Судејќи според името на нацрт-законот, средствата може да се искористат за борба против климатските промени или за изнаоѓање „позелени решенија“.

Од денешна перспектива, предлогот на Блуменауер може да изгледа предвремен, бидејќи летовите за туристички вселени сè уште не се официјално започнати. Сепак, со оглед на интересот на владата за вакви летови, ова можеби не е лоша идеја.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП