8 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАМоже ли оваа метода да се примени и на луѓето? Научниците го...

Може ли оваа метода да се примени и на луѓето? Научниците го продолжија животниот век на глувците за 23 проценти

Една нова студија во која израелски научници го продолжија животниот век на лабораториските глувци за 23 проценти со помош на специјален протеин, дава надеж дека слична постапка може да се примени и на луѓето во догледно време.

Научниците кај 250 лабораториски глувци го зголемија снабдувањето со протеини SIRT6, кој ја контролира стапката на здраво стареење, но тоа се намалува со возраста и постигна исклучителни резултати, пишува Times of Israel.

Резултатите од нивното истражување, кои поминале стручна рецензија и објавени се во списанието „Nature Communications“, укажуваат на тоа дека животниот век на глувците се зголемил за 23 проценти, а откриено е дека глувците со зголемено снабдување со овие протеини биле по витални и младолики и помалку подложни на рак во споредба со другите во контролната група.

Промените во очекуваниот животен век забележани кај глувците се доста големи и веруваме дека истата постапка може да се примени и на луѓето во догледно време, шефот на истражувањето, рече професор Хаим Коен од Универзитетот Бар-Илан.

Просечен животен век 120 години?

Ако луѓето примат иста количина на SIRT6 протеин, нивниот просечен животен век може да достигне скоро 120 години, рече тој.

Во 2019 година, пред избувнувањето на пандемијата „ковида-19“, Обединетите нации проценија дека просечниот животен век е 72,6 години.

Лабораторијата на Коен работи на откривање начини кои ќе овозможат безбедно зголемување на нивото на протеините SIRT6 кај луѓето.

Нивото на SIRT6 протеин кај глувците може да се зголеми со генетска модификација, додека за истиот ефект – зголемување протеинската активност кај луѓето би биле потребни лекови. Неговата лабораторија работи на овој предизвик и верува дека би можел да се покаже успешен за две до три години.

Веќе е познато дека нивото на SIRT6 протеини се намалува со возраста и постои голем интерес за можноста за стимулирање на нивното производство.

Коен работи на ова истражување подолго време и во 2012 година објави 15% зголемување на животниот век кај глувците. Но, неговиот експеримент немаше никакво влијание врз женските глувци, туку само кај машките глодари.

Ние развиваме мали молекули кои можат да ги зголемат нивоата на протеини SIRT6 или да ги направат постоечките количини на протеини поактивни, рече научникот додавајќи дека очекува повеќе конкретни резултати за две до три години.

Во најновата студија, спроведена во соработка со меѓународно реномирани научници, вклучително и проф. Рафаела де Кабо од Националниот институт за здравство на САД, забележан е голем напредок и кај машките и кај женските единки.

Откриено е дека машките глодари живеат 30 проценти подолго од оние во контролната група, а животниот век на жените е зголемен за 15 проценти во споредба со оние во контролната група.