19 април, 2024
ПочетнаАВТОБИЗНедостатокот на чипови го намалува производството на нови возила

Недостатокот на чипови го намалува производството на нови возила

Глобалниот недостиг на компјутерски чипови ги принуди производителите на автомобили да го намалат производството, така што има помалку возила на продажните места, токму кога смиреноста на пандемијата ја стимулира побарувачката на купувачите на возила. Затоа автомобилите сега стануваат поскапи во САД, а просечната продажна цена на новите достигнува 40 000 американски долари, што е скоро 10 проценти повеќе отколку во 2019 година, пред пандемијата.

Недостатокот на возила и скокот на цените може да се пронајдат во ерупцијата на коронавирусот пред 14 месеци. Со ширењето на вирусот, фабриките за автомобили се затворија неколку месеци. Со милиони луѓе кои работат од дома, побарувачката за лаптопи и монитори доведе до тоа производителите на полупроводници-чипови да се префрлат од автомобилите на таа електроника. Наскоро, сепак, побрзото економско закрепнување од очекуваното ја зголеми побарувачката за возила, а авто-погоните се обидоа да го продолжат производството во целост. Сепак, производителите на чипови не можеа да одговорат доволно брзо.

Сега, како што продолжува недостигот на чипови, недостатокот на нови возила се влошува, а аналитичарите не предвидуваат враќање во нормала пред следната година.

Во исто време, цената на користените автомобили расте: популарниот дизел-камионет „Шеви Силверадо“ од 2020 година со 21.000 километри во март чинел 61.000 долари, а сега се продава од 68.000 до 70.000, додека истиот модел од 2011 година, кој поминал 178.000 милји, се нуди за 13.995 долари, што е далеку повисока цена отколку пред неколку месеци.

Пандемијата и недостатокот на чипови, исто така, предизвика недостиг на изнајмени автомобили, што драматично ги зголеми цените за изнајмување автомобили и предизвика долго чекање додека луѓето не започнат повторно да патуваат. Компаниите за изнајмување имаа проблеми со набавка на нови автомобили бидејќи автомобилските компании ја пренасочуваа продажбата кон индивидуални потрошувачи, што е попрофитабилно од масовната продажба на возила на компаниите.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП