19 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАБлокадата на Суецкиот канал прави загуби од 400 милиони долари на час

Блокадата на Суецкиот канал прави загуби од 400 милиони долари на час

Товарен брод заглавен во Суецкиот канал ја блокира трговијата со стока во вкупна вредност од 9,6 милијарди долари на ден, пренесува „BBC“.

Ова значи дека глобалната економија губи 400 милиони долари за секој час доцнење предизвикано од блокадата на клучниот воден пат што ги одделува Африка и Азија.

Според „Lloyd’s“, дневниот сообраќај на стоки преку Суецкиот канал од исток кон запад изнесува 5,1 милијарди долари, а од запад кон исток е 4,5 милијарди долари.

И покрај напорите на организаторите на операцијата за спасување, бродот „Ever Given“, сопственост на тајванската компанија „Evergreen Marine Corporation“, може да остане блокиран со недели.

Пловилото е едно од најголемите пловни објекти со контејнери во светот. Има носивост од 200.000 тони и може да носи до 20.000 контејнери. Несреќата доведе до формирање на „редица“ од десетици други бродови кои чекаат да го поминат Суецкиот канал.

Со развојот на светската трговија во последните децении, товарните бродови станаа поголеми и потешко се движат низ тесните морски ленти.

Суецкиот канал, кој ги поврзува Средоземното и Црвеното Море, е еден од најпрометните водни патишта. Низ него поминува 12% од светската трговија со стоки.

Бројките на „Lloyd’s“ покажуваат дека во моментов има повеќе од 160 бродови и танкери кои чекаат од двете страни на каналот. Во наредните денови, нивниот број ќе продолжи да расте. Покрај тоа што го одложува снабдувањето со стоки и суровини, ова води и до блокирање на самите контејнери, кои во моментов се дефицитарни на пазарот.

Ако „Ever Given“ е релативно брзо „ослободен“, повеќето транспортни компании најверојатно ќе можат да стигнат до чекор со времето. Но, ако операцијата за повлекување навистина трае со недели, тоа ќе предизвика нови потреси во глобалните синџири на снабдување кои веќе беа силно погодени од пандемијата со Ковид-19.

Најверојатно, повеќето бродови ќе мораат да ја заобиколат Африка од нејзината јужна страна, што според експертите цитирани од „ВВС“, ќе доведе до доцнење од 7 до 9 дена на секој курс.

Добавувачите претпочитаат да ги превезуваат своите стоки преку воздух или воз наместо море, но ова ќе ги зголеми трошоците за логистика, а со тоа и самите производи.

Две од водечките бродски компании „Maersk“ и „Hapag-Lloyd“ веќе објавија дека бараат опции за избегнување на Суецкиот канал.

Египетските власти задолжени за одржување на објектот се обидуваат да го отстранат заглавениот брод со помош на влечења, багери и други машини.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП