Во една година која се покажа поразителна за глобалната индустрија за нафта и гас, сега има алармантни знаци дека производителите од Северно Море губат повеќе нарачки од една од нивните клучни извозни дестинации.
Увозот на нафта од Северното Море во Азија достигна 5-годишен минимум во октомври. Во текот на целиот месец испорачани се вкупно 1,5 милиони барели за регионот. Сè уште не е јасно дали ова е предизвикано од новиот раст на бројот на лица заразени со коронавирус или од некој долгорочен тренд, пишува во коментар за „Oilprice“, Вананд Меликсетијан.
Пред околу пет години, Кина скоро и да не купуваше товар од Северното Море, прифаќајќи само повремени испораки еднаш во квартал. Наспроти позадината на многу нарушувања на пазарот оваа година, кинеските независни рафинерии почнаа да обрнуваат внимание на класите на норвешките и британските континентални полици. Сортите „Grane“, „Flotta“, „Balder“, „Ekofisk“, „Oseberg“, „Troll“, „Johan Sverdrup“ – сите го најдоа своето место на пазарот. Во приближно исто време, рафинериите во Јужна Кореја започнаа да купуваат норвешки бензин, кој го мешаа со домашни сорти.
Според Договорот за слободна трговија од 2012-та меѓу Европската унија и Јужна Кореја, извозниците од „Forties“, најголемото нафтено поле во Северното Море, можат да извезуваат суровини без даноци, со идеја да ги наметнат своите производи на азиските пазари.
Во 2019-та земјите од Источна Азија увезуваа 74% од целиот бензин произведен во „Forties“, приближно половина од овие количини одат во Кина.
Откривањето на полето „Johan Sverdrup“ во Северното Море дополнително го зголеми апетитот на азиските рафинерии за сорти нафта во регионот. Сортата „Sverdrup“, со содржина на сулфур од 0,8%, стана директен конкурент на рускиот Урал на европскиот пазар.
Но, норвешката сорта се префрли од веќе заситениот со нафта европскиот пазар кон Азија, каде што се наоѓа на второто место на листата на оценки увезени во најголеми количини од локалните независни рафинерии во пролетта 20200-та година – единствено „ESPO“ може да се пофали со поголеми количини на увоз.
Во многу аспекти, сегашниот пад на извозот на нафта во Северно Море во Азија се должи на зајакнувањето на фјучерсите на сортите „Брент“ и „Дубаи“.
Сега, соочувајќи се со намалена побарувачка во Азија, производителите на нафта во Северно Море се принудени да бараат купувачи во Европа. Наспроти сегашниот тренд, 30% од количините на нафта произведени во овие полиња се насочени кон Велика Британија. Испорачаната нафта до европските рафинерии во Северното Море претставува 62% од вкупниот извоз на регионот.
На крајот, сортата „Sverdrup“ останува единствената добиена во Северното Море што ја задржува својата привлечност на меѓународните пазари.