18 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАКоронавирусот може трајно да го намали деловното патување до 36 отсто

Коронавирусот може трајно да го намали деловното патување до 36 отсто

Дури и откако вакцините Ковид-19 ќе стигнат до сите земји во светот, деловното патување најверојатно нема да се врати на нивото пред пандемијата. Буџетите за овој вид патувања се нагло намалени и голем број состаноци ќе останат виртуелни како полесен и поевтин начин, пишува „The Wall Street Journal“.

Аналитичарите се прашуваат колку деловните патувања ќе се намалат откако ќе заврши пандемијата. Ова прашање е важно не само за авиокомпаниите и нивните вработени, туку и за самите клиенти – патниците.

Познато е дека повисоките тарифи платени од корпоративни клиенти всушност компензираат за пониски такси за физички лица. Покрај тоа, помалку службени патувања значат дека авиокомпаниите ќе треба да планираат помалку летови на деловни линии, како што се кон Њујорк, Чикаго, Лондон и Токио.

Според челниците на „American Airlines“, „United“ и „Delta“, деловните патувања ќе бидат обновени во целост, иако ќе трае со години. Други, како Бил Гејтс, проценуваат дека приближно половина од овие патувања никогаш нема да бидат вратени.

Прегледот на достапните податоци сугерира дека ќе бидат изгубени помеѓу 19% и 36% од целиот воздушен сообраќај.

„Традиционалната трговија на мало е поразена од електронската трговија и мислам дека тоа е паралелна приказна“, рече Џеј Соренсен од консултантската фирма „IdeaWork“.

Деловните патувања имаат непропорционален ефект врз авиокомпаниите – најголемите 10-15% од клиентите обично сочинуваат околу 40% од приходите на превозниците. „Bank of America“ проценува дека деловните патувања се одговорни за 334 милијарди долари од приходите на целата туристичка индустрија од 1,1 трилиони долари во минатата година.

Околу 20% од службените патувања се за домашни конференции и обуки – настани што можат да бидат заменети со состаноци преку Интернет.

Авионското патување до работното место сочинува 5% од сите службени патувања. Во постпандемискиот свет, овој процент може значително да се намали преку телекомуникациско работење.

Во најмрачното сценарио – загуба на повеќе од една третина од сите деловни патувања, авиоиндустријата ќе се соочи со драстични промени. Авиокомпаниите како „American Airlines“, „United“ и „Delta“ во САД и „Lufthansa“ и „British Airways“ во Европа ги градеа своите активности околу деловните патници. Тоа е деловно патување кое ги одредува нивните дестинации, распореди и конфигурација на летот.

Некои директори на авиокомпании забележуваат дека технологијата отсекогаш го стимулирала деловното патување, додека други сметаат дека развојот на комуникациската технологија е можност да се пресели голем дел од бизнисот преку Интернет на крајот од пандемијата, нивните патувања ќе се намалат.

Соочени со загуба на службените патувања, големите авиокомпании без сомнение ќе се обидат да ги зголемат цените на билетите за другите патници за да го надоместат намалувањето на приходите. Сепак, ова може да биде тежок потфат, бидејќи нискобуџетните превозници, кои сочинуваат 20% од вкупната индустрија, ги туркаат кон пониски цени за да бидат конкурентни.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП