19 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАКако европскиот туризам се прилагодува на новата реалност?

Како европскиот туризам се прилагодува на новата реалност?

Туристичкиот сектор, кој генерира 10% од бруто домашниот производ на Европската унија, доживува сериозни потешкотии во 2020-та година поради кризата со коронавирусот. Од февруари до јуни, во секторот е регистриран пад на приходите од 75%, според анализата на „Euronews“.

За да зачува милиони работни места, Европската комисија ги олесни правилата за државна помош. Преку своите програми и средства, таа се обидува да им ја обезбеди потребната ликвидност на деловните субјекти.

На долг рок, Брисел планира да го искористи фондот за обновување од 750 милијарди евра за да го направи туризмот поодржлив.

Експертите во туристичката индустрија исто така ја поздравија иницијативата на Комисијата да воведе заеднички критериуми за одредување кога земјите-членки треба да воведат ограничувања.

„Ако луѓето треба повторно да патуваат, од суштинско значење е европските земји да се координираат при воведување ограничувањата. На пример, тие мора да користат заеднички критериуми за да ги идентификуваат областите со ризик. Ова е она што Комисијата го предлага, и ние сме задоволни“, рече Емануел Муниер, генерален секретар на „Eu Travel Tec“.

Доколку секторот веќе мораше да се прилагоди на „новото нормално“, промените секако сè уште не се завршени.

„По оваа криза, мислам дека луѓето ќе сакаат да знаат повеќе при изборот на опции за патување – Не само што е најдобрата понуда, туку и која е најодржливата опција. Тур-операторите ќе треба да бидат потранспарентни и дигитализацијата ќе игра посоодветна улога, правејќи го патувањето полесно и поевтино, но исто така побезбедно и почисто“, рече Муние.

Во мај, Европската комисија усвои пакет заеднички иницијативи и критериуми за туризам и транспорт. Овој пакет има за цел да им помогне на земјите-членки да ги отстранат ограничувањата за патување во рамките на ЕУ и да му овозможат на туристичкиот бизнис повторно да се отвори по неколкумесечно блокирање, притоа почитувајќи ги потребните здравствени мерки на претпазливост, потсетува публикацијата.

Специјална веб-страница и апликацијата „REOPEN EU“ со интерактивна мапа беа лансирани во јуни за да им обезбедат на туристите и патниците релевантни информации за безбедно патување во ЕУ.

Комисијата исто така презеде чекори за обезбедување ликвидност на туристичкиот бизнис, особено за малите и средни претпријатија во секторот, благодарение на флексибилноста обезбедена со правилата за државна помош и финансирањето од ЕУ.

Ќе бидат обезбедени до 8 милијарди евра финансирање за 100.000 мали бизниси погодени од кризата преку Европскиот инвестициски фонд.

За поддршка на вработувањето, „сигурна“ програма им помага на земјите-членки да ги покријат трошоците за националните програми со скратено работно време и слични мерки што им овозможуваат на компаниите да си го задржат работното место. Комисијата, исто така, поддржува партнерства помеѓу службите за вработување, социјалните партнери и деловните активности за да се олесни преквалификацијата, особено за сезонските работници.

Сепак, и покрај овие напори и поддршката од земјите на Заедницата, компаниите во туристичката индустрија во моментов работат во услови на голема неизвесност.

Претприемачката Ан Прост веќе 20 години нуди индивидуални обиколки во историскиот центар на францускиот град Лион, како и специјализирани гастрономски патувања низ трансалпскиот град. Нејзината компанија цветаше пред пандемијата.

Сега, во ситуација на криза и неизвесност, бизнисот на Ан е во режим на преживување.

„За жал, морав да ги отпуштам стажантите. Потоа, ги уверив клиентите кои веќе ми платија дека ќе им вратам пари или дека ќе заштедам пари за подоцна да ја понудам услугата. И тогаш морав да повикам други клиенти за да им кажам дека сè уште сум тука и дека штом сè ќе заврши, ќе понудам нова и уште поневеројатна услуга“, рече таа.

Таа беше принудена да го прилагоди својот деловен модел на „новото нормално“.

„Ги уверив луѓето и објаснив дека тие се безбедни на отворено. Ги носам на места кои не се преполни и во мали групи. Дури и ако тоа значи помалку клиенти. Но, имам цел тим водичи кои работат за мене и се прилагодуваме. Сè е во врска со адаптацијата и уверувањето“, вели Ан Прост.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП