Бизнис секторот повикува на одложување на брегзит, надевајќи се дека ќе го избегне кошмарното сценарио за напуштање на Европската унија без договор што ќе ја заштити меѓународната трговија.
„Многу бизниси со кои зборуваме се молат за одложување“, вели Џејмс Стјуарт, одговоре за брегзит во „KPMG“.
„Во овој момент дури и нашите информирани клиенти сметаат дека сè може да се случи“, рече тој, цитиран од „CNN“.
Веројатноста Велика Британија да ја напушти ЕУ без договор е во пораст, бидејќи официјално ова треба да се случи на 29-ти март оваа година.
Ова ја поттикнува растечката популарност на идејата дека брегзит може да се одложи за да се реализира на начин кој не го загрозува бизнисот.
Бизнис лобито неодамна го сврте своето внимание кон договорот од мај до ЕУ за веројатноста за никаков трговски договор. Евентуалното одложување на брегзит треба исто така да добие зелено светло од Брисел.
Цената на разделбата
„McDonald’s“, „KFC“ и британските супермаркети заеднички објавија претходно оваа недела дека напуштањето на ЕУ на 29-ти март оваа година би можело да предизвика „значително“ оштетување на нивниот синџир на снабдување.
Компаниите велат дека ги исполниле своите магацни со производи и немало простор за дополнителни акции. Според нив, брегзит ќе има „дехуманизациски ефект“ врз британските фармери.
„Airbus“ минатата недела посочи дека ќе биде принудена да ги пренасочи своите идни инвестиции ако Велика Британија ја напушти ЕУ без трговски договор. Од „Ford“ велат дека не-договорениот брегзит ќе ја чини компанијата 800 милиони долари само во 2019-та година.
Британската стопанска комора ги сумира повиците на своите членки, истакнувајќи дека излез од ЕУ без договор би можел да биде „катастрофа за британската економија, за бизнисот и за правата на граѓаните“.
Излезот без договор со ЕУ ќе доведе до нови трошоци и бариери за британските компании. Овие ланци, кои се потпираат на широк спектар на снабдувачи, ќе страдаат најмногу.
Марк Есекс, директор на јавната политика на „KPMG“, коментираше дека „непознатото“ може да донесе најголем проблем за компаниите.
„Супермаркетите размислуваат за тоа од каде ќе доаѓаат лебот и бананите, но за што не можат да размислуваат, е од тоа каде ќе ги полнат деловите од нивните фрижидери, доколку се погреши“, вели тој.