Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Ефективност или ефикасност? Што да избереме?

Време: 12:06

Датум: јануари 4, 2019

Категорија: КАРИЕРА

Кратко и едноставно: Ефективност и ефикасност претставуваат основа за реализацијата на целите на секој бизнис.

Ефективност подразбира барање да се изврши избор на вистинските цели, а потоа со користење на постоечките ресурси, да се реализираат избраните цели.

Ефикасност претставува барање да се реализираат избраните цели, со минимално користење на постоечките ресурси, поточно со нивното рационално користење.

Од ова можеме да видиме дека ефективноста е свртена кон избор на потребите на некој бизнис, што ќе се реализира, додека ефикасноста ја претставува производната способност на некој бизнис – рационалната  употреба на постоечките ресурси. Или посликовито да објасниме. Ефективноста ни вели да ги работиме вистинските цели, додека ефикасноста ни вели да ги работиме работите на вистинскиот начин.

Сега се прашувате па како да ги избереме вистинските цели што треба што поефикасно да ги реализираме? Постои голем број на фактори што ја одредуваат ефективноста и ефикасност.

Менаџментот…на прво место е способноста на менаџментот.

Мерливоста на целите, е исто така важен фактор. Доколку одредиме немерливи цели тогаш и ефективноста и ефикасноста ќе бидат помали и обратно.

Средината – доколку работиме во средина која е богата со ресурси, тогаш опаѓа значајот на ефикасност а се зголемува значајот на критериумите како што се остварениот обем на производството, растот и развојот на бизнисот, флексибилност …итн.

Дали бизнисот може да биди ефективен но не и ефикасен и обратно? Да секако дека може. Ние можеме да ги одредиме целите кои се неопходни да се реализираат, но неефикасно да ги реализираме. Или да одредиме цели што апсолутно не се потребни за развојот на нашиот бизнис, а од друга страна ефикасно да ги реализираме.

Што е подобро: да се жртвува ефикасноста или ефективноста? Според Исак Адижес, за претпријатието е подобро да се жртвува ефективноста за разлика од ефикасноста. Зошто?

За Вашиот бизнис да биде ефективен, тој мора да се реорганизира. Ако го реорганизирате тоа значи дека ќе морате и да отпуштите некој вработен. Но никој несака да биде предмет на омраза па ни моќните сопственици. Од таа причина, според Адижес полесно и подобро е да се жртвуваат потребите на клиентите отколку да се менуваат човечките односи во рамките на претпријатието. Со ова ќе го зачувате мирот во внатрешноста на претпријатието, а кога ќе се подобрат и економските услови ќе се обидете да ги задоволите и клиентите.

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Започнете со работење, доста со размислување!

    Започнете со работење, доста со размислување!

    Кога ќе се соочите со голема одлука во вашиот бизнис, лесно е да се започне со дебатирање. Кога дебатираме и размислуваме околу предностите и недостатоците,…

  • Причина која ја расипува работната атмосфера

    Причина која ја расипува работната атмосфера

    Работната атмосфера најчесто ја расипуваат лошите хигиенски навики, покажаа истражувањата. Всушност, тие најмногу им одат на нерви на 26 проценти од испитаниците, кои како најлоши…

  • Никогаш не ги слушајте овие совети за работа!

    Никогаш не ги слушајте овие совети за работа!

    Веројатно барем еднаш сте го слушнале ова – „следи ги своите соништа и тие ќе се остварат“, но ова е веројатно еден од најлошите совети…

  • Работи кои никогаш не смеете да ги кажете

    Работи кои никогаш не смеете да ги кажете

    За да се истакнете на разговорот за работа некои фрази и прашања би било пожелно да ги избегнете. Претприемачот и инвеститор Џејмс Кан во својот…

  • Како вашиот бизнис да ја преживее првата година?

    Како вашиот бизнис да ја преживее првата година?

    Еден од најрискантните моменти за еден претприемач е кога ќе го започне својот бизнис. Во првите две години, 3 од 10 бизниси згаснуваат, за 5…

  • Работата и хороскопските знаци

    Работата и хороскопските знаци

    Хороскопските знаци имаат свои карактеристики кои го опишуваат секој знак посебно. Ние одлучивме да ви откриеме какви се хороскопските знаци кога станува збор за работата.…

  • Како без стрес да одите на работа?

    Како без стрес да одите на работа?

    Кога наутро се подготвувате за работа, најверојатно секогаш брзате, постојано влегувате од една во друга соба, си ги барате работите и постојано мислите за тоа…

  • Во само четири чекори научете како да успеете

    Во само четири чекори научете како да успеете

    Концентрирајте се на тоа што би можело да биде причина за вашиот неуспех. Навидум, мали промени можат да создадат многу подобри резултати… Според порталот „Women’s…

  • Зошто жените потешко напредуваат кога нивниот шеф е маж?

    Зошто жените потешко напредуваат кога нивниот шеф е маж?

    Без разлика колку работите и и носите пари на компанија, сепак немате напредок? Еве и зошто… Резултатите од неодамнешните истражувања покажуваат дека жените во деловните…

  • Како најлесно да станете попаметни?

    Како најлесно да станете попаметни?

    Ако се обидувате да го одржите вашиот мозок  во форма, заборавете на судоку и крстозбор, постои полесен начин од тоа. Истражувањата покажуваат дека ако го…