Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Ефективност или ефикасност? Што да избереме?

Време: 12:06

Датум: јануари 4, 2019

Категорија: КАРИЕРА

Кратко и едноставно: Ефективност и ефикасност претставуваат основа за реализацијата на целите на секој бизнис.

Ефективност подразбира барање да се изврши избор на вистинските цели, а потоа со користење на постоечките ресурси, да се реализираат избраните цели.

Ефикасност претставува барање да се реализираат избраните цели, со минимално користење на постоечките ресурси, поточно со нивното рационално користење.

Од ова можеме да видиме дека ефективноста е свртена кон избор на потребите на некој бизнис, што ќе се реализира, додека ефикасноста ја претставува производната способност на некој бизнис – рационалната  употреба на постоечките ресурси. Или посликовито да објасниме. Ефективноста ни вели да ги работиме вистинските цели, додека ефикасноста ни вели да ги работиме работите на вистинскиот начин.

Сега се прашувате па како да ги избереме вистинските цели што треба што поефикасно да ги реализираме? Постои голем број на фактори што ја одредуваат ефективноста и ефикасност.

Менаџментот…на прво место е способноста на менаџментот.

Мерливоста на целите, е исто така важен фактор. Доколку одредиме немерливи цели тогаш и ефективноста и ефикасноста ќе бидат помали и обратно.

Средината – доколку работиме во средина која е богата со ресурси, тогаш опаѓа значајот на ефикасност а се зголемува значајот на критериумите како што се остварениот обем на производството, растот и развојот на бизнисот, флексибилност …итн.

Дали бизнисот може да биди ефективен но не и ефикасен и обратно? Да секако дека може. Ние можеме да ги одредиме целите кои се неопходни да се реализираат, но неефикасно да ги реализираме. Или да одредиме цели што апсолутно не се потребни за развојот на нашиот бизнис, а од друга страна ефикасно да ги реализираме.

Што е подобро: да се жртвува ефикасноста или ефективноста? Според Исак Адижес, за претпријатието е подобро да се жртвува ефективноста за разлика од ефикасноста. Зошто?

За Вашиот бизнис да биде ефективен, тој мора да се реорганизира. Ако го реорганизирате тоа значи дека ќе морате и да отпуштите некој вработен. Но никој несака да биде предмет на омраза па ни моќните сопственици. Од таа причина, според Адижес полесно и подобро е да се жртвуваат потребите на клиентите отколку да се менуваат човечките односи во рамките на претпријатието. Со ова ќе го зачувате мирот во внатрешноста на претпријатието, а кога ќе се подобрат и економските услови ќе се обидете да ги задоволите и клиентите.

КОМЕНТАРИ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • 5 растенија за во канцеларија кои ќе ви ја унапредат кариера

    5 растенија за во канцеларија кои ќе ви ја унапредат кариера

    Ако ви е потребен напредок, најбрз пат до успехот е да ги внесете вашите растенија во вашата работна средина. Една студија на британските научници објавена…

  • Дали музиката влијае на продуктивноста?

    Дали музиката влијае на продуктивноста?

    Спроведеното истражување потврди дека слушањето музика влијае врз продуктивноста, но неодамнешните истражувања покажаа дека некои жанрови мотивираат и ја зголемуваат продуктивноста повеќе од другите. Најпопуларната…

  • Како да учите за современите деловни предизвици?

    Како да учите за современите деловни предизвици?

    Кога ќе се спомене учењето, дали и за Вас е прва асоцијација училишната клупа или непроспиените ноќи во текот на периодот на испити, во суштина…

  • Goldman Sachs воведе “релаксирачки” код на облекување за помладите вработени

    Goldman Sachs воведе “релаксирачки” код на облекување за помладите вработени

    Goldman Sachs им воведе на вработените благ кодекс на облекување, како дел од напорите на тој гигант на инвестициско банкарство на Вол Стрит во САД,…

  • Како да препознаете лош кандидат на интервјуто за работа?

    Како да препознаете лош кандидат на интервјуто за работа?

    Некои нови вработени уште првиот ден на работа го покажуваат своето вистинско (негативно) лице, и тогаш е веќе доцна за прашањето – Како можев толку…

  • Иритирачки колеги: Како со нив?

    Иритирачки колеги: Како со нив?

    На кој вид му припаѓаат досадните луѓе од вашето работно опкружување? Ова се најчестите четири видови на луѓе кои се многу досадни, а ги има…

  • Што ве советува Алберт Ајнштајн за успех во животот

    Што ве советува Алберт Ајнштајн за успех во животот

    За добро расположение и мотивација слушајте музика која го зголемува адреналинот. Читајте книги. Секој пат кога ќе се „блокирате“, прочитајте еден од мотивационите цитати кои…

  • Овие особини ги има една успешна лидерка

    Овие особини ги има една успешна лидерка

    Сигурно сите сте сретнале самоуверени жени низ животот. Овие жени “управуваат со просторот” и кога ќе излезат од просторијата, секој сака да знае нешто повеќе…

  • Пет рутини за продуктивност и среќа

    Пет рутини за продуктивност и среќа

    Дали се осеќате како дневната рутина да ве “меле”? Доколку е така, можеби е време да направите “чекор наназад” и да ги согледате работите од…

  • Ова се најчестите грешки при барањето на работа

    Ова се најчестите грешки при барањето на работа

    При барањето на работа неколку работи се многу важни: Лошо напишанo CV Компаниите дневно добиваат стотина биографии. За вашата да дојде до израз, мора да…