20 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАПрограмата „Златна виза“ и „Airbnb“ ги протераа Грците од пазарот на недвижности

Програмата „Златна виза“ и „Airbnb“ ги протераа Грците од пазарот на недвижности

Пазарот на недвижности во Грција „процвета“ со невообичаено големиот број продажби на странците кои сакаат да имаат корист од програмата „Златна виза“. Во исто време, се повеќе луѓе ги изнајмуваат своите домови краткорочно на платформи, како „Aribnb“ и тоа ги турка нагоре цените на кириите, пишува швајцарскиот весник „Neue Zurcher Zeitung“.

Цените на домовите во Грција значително се намалија во годините на економската криза.

Во исто време, сепак се обнови посебен нов пазар – за странци од земји надвор од Европската унија, кои сакаат да добијат дозвола за престој во земја членка на Унијата. Програмата „Златна виза“ во Грција обезбедува дозвола за престој и работа на секој човек и неговото семејство, кој ќе инвестира минимум 250.000 евра во недвижен имот во земјата.

Програмата има огромно влијание врз цените на недвижностите во Грција. Само пред неколку години живеалиштата се продаваа доста под пазарната вредност, но сега повеќето се преценети, а сопственици имаат за цел да ги продаваат на странци кои сакаат да имаат корист од програмата за обезбедување на живеалиште.

Во споредба со другите земји кои нудат слични поволни услови за привлекување странски инвестиции, грчката програма е најевтина од ваков вид. Во Грција, може да се добие петгодишна дозвола за престој, која може да се обнови, за сума од 250.000 евра. Во Португалија, на пример, истата дозвола за престој се нуди за инвестиција од 350.000 до 500.000 евра.

Покрај тоа, грчката програма нуди подобри услови за семејството на инвеститорот. Од формирањето на програмата во 2013-та година, граѓаните од земјите кои не се членки на ЕУ инвестираа повеќе од една милијарда евра во грчкиот пазар на недвижности.

Успехот на пазарот со визи се совпаѓа со импресивниот раст на туризмот. Финансиски проблематичните грчки граѓани во последниве неколку години открија дека можат да заработат пристоен приход со кредитирање на својот имот на посетители од други земји.

Како резултат на тоа во неколку населби во Атина, особено во центарот на грчката престолнина, цените на кириите го достигнаа нивото пред кризата, а на некои места дури и ги надминуваат. Повеќе од 50.000 домови во Грција се регистрирани на платформи како „Airbnb“ кои им служат на туристите.

Во Атина над 12.000 станови се изнајмуваат преку „Airbnb“. Централните квартови во грчката престолнина, како Егзархија или Кукаки кои со децении беа запоставени, сега доживуваат невиден економски развој. Изнајмувањата таму се зголемија во просек за 35% во минатата година.

И покрај малото закрепнување на грчката економија, сепак, куповната моќ на Грците останува ограничена. Бројот на граѓани кои не можат да плаќаат високи кирии се зголемува.

Високите кирии и гласини кои ги покачуваат посетителите за време на одморот, предизвикуваат незадоволство кај многу Грци. Но, дали им се допаѓа или не, програмата „Airbnb“ и програмата „Златна виза“ може да ги промени, можеби засекогаш, пазарот на недвижности и економијата на Грција.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП