7 мај, 2024
ПочетнаКОМПАНИИМоже ли Netflix да го надмине Боливуд?

Може ли Netflix да го надмине Боливуд?

Обраќајќи се во просторија полна со бизнис елитата на Њу Делхи претходно во оваа година, главниот извршен директор на Netflix, Рид Хејстинг направи прогноза: следните 100 милиони клиенти на неговата услуга ќе дојдат од Индија. Публиката молчеше, додека се насмеа човекот кој го интервјуираше Хејстингс, локалниот претприемач, Рони Скривала.

„Netflix“ има под 1 милион корисници во Индија и дури агресивните предвидувања на аналитичарите сугерираат дека видео стриминг услугата ќе достигне само 3 милиони до 2020-та година, Хејстингс само се насмевна, пишува во својата анализа „Bloomberg Businessweek“.

„Netflix“ не ја сметаше Индија за повеќе од можност, кога за прв пат се насочи кон овој пазар во јануари 2016-та година. Компанијата ја има изградено најголемата мрежа за платена телевизија онлајн земајќи предност со ширењето на широкопојасниот интернет, за да нуди видео сервис кој е поефтин и полесно да се користи, отколку кабелска или сателитска телевизија.

Но, просечната месечна цена „Netflix“ во Индија е помеѓу 500 и 800 рупии (7-12 долари), што е двојно повеќе од просечната платена-телевизија. Под 10% од домаќинствата во индиската платежна телевизија плаќаат за премиум телевизиска услуга која чини повеќе од „Netflix“. Исто таквиот предизвик е дека поголемиот дел од насловите во услугата на „Netflix“ во Индија се на англиски, но изборот на локалните жители се за продукции на хинди или тамилски.

И сепак Индија излезе на преден план во приоритетите на Хејстингс во последните две години, откако локалните телекомуникациски компании инвестираа милијарди долари, за да ја поврзат земјата со интернет. Повеќе од 150 милиони луѓе веќе имаат широкопојасна конекција, главно преку нивните телефони.

Индијанците кои имаат пристап до фиксен интернет дома сега се околу 50 милиони, од 20 милиони пред две години, соопшти компанијата. „Дури и ние не сме во можност да ги предвидиме последните две години на раст на интернетот во Индија“, рече Хејстингс. „Ова е најстариот феноменален пример во светот“.

Инвеститорите го ценат „Netflix“ на повеќе од 170 милијарди долари, бидејќи веруваат во неговиот потенцијал да привлече клиенти во најголемите светски економии. Пазарот на САД е веќе заситен и растот во Латинска Америка, но и Европа е во тек. Кина не ги поздравува западните видео услуги, па Индија е најголемата можност за „Netflix“ во Азија.

Откако отвори канцеларија во Мумбаи во 2017-та година, „Netflix“ ангажираше директор кој ќе ги почитува нејзините програми за Индија и ги помина последните 18 месеци во преговори со локалните креатори на филмови. И покрај глобалната дијаспора од страна на Индијците, локалните забавни програми се специфични. Сите освен еден од 20-те најпрофитабилни филмови во Индија се локални продукции. За да се жали на публиката во земјата, „Netflix“ се потпира на оригинални емисии и филмови побрзо од било кој друг пазар, вклучувајќи ги и САД. Услугата веќе објави неколку филмови во 2018-та година и планира уште 17 проекти во следната година.

Во прилог на попривлечните приказни, „Netflix“ ќе им донесе предизвици на потрошувачите – повисоки цени. Платената телевизија во Индија нуди главно ниски квалитетни сапунски опери и спортски емисии, и вреди да биде еквивалентно на неколку долари месечно.

„„Netflix“ е на другиот крај од спектарот во Индија“, рече Михир Шах, аналитичар во „Media Partners Asia“. „Ова најстарата премиум услуга за претплата. Со сегашната цена, „Netflix“ ќе привлече само 10-15 милиони лица кои во моментов плаќаат за „high-end“ телевизиска услуга и имаат широкопојасен интернет дома“, коментира Шах. Другите се уште гледаат „YouTube“ на нивните телефони или се претплатите на некоја од мноштвото конкурентни услуги, кои чинат помалку – како „Amazon Prime Video“ или „Hotstar“ на „21st Century Fox“.

„Netflix“ вели дека нема планови да ја прилагоди својата цена во Индија. Таа веќе ја разгледа можноста за партнерства со „Bharti Airtel“ и „Reliance Jio Infocomm“, две од најголемите телекомуникациски компании во Индија, и најави дека преговара со индиската единица на „Vodafone“ за добивање на бесплатна година во „Netflix“ со одредени тарифни планови.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП