17 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАИнвестициите во „аутлет“ центрите во Европа се зголемија тројно за 3 години

Инвестициите во „аутлет“ центрите во Европа се зголемија тројно за 3 години

outlet335

Над 1,1 милијарди евра биле инвестирани во европските „аутлет“ центри во 2015-та година, а обемот на трансакциите се зголемил за над три пати за три години, соопштува консултантската фирма во сферата на бизнисот со имоти „CBRE“, цитирана од „property-magazine.eu“.

Во 2015-та година, бројот на центрите кои биле предмет на трансакции се зголемил за една третина во однос на претходната година. Додека во 2014-та година, сепак сите купувања биле направени од веќе активни инвеститори или менаџери во секторот, во 2015-та година 70% од трансакциите биле спроведени од нови учесници, вклучувајќи преку институционален капитал.

„Во последните 12 месеци гледаме сериозно навлегување на институционален капитал во секторот кој ги надминува традиционалните специјализирани сопственици и се користат исклучително од луѓето со ниски приходи во Европа“, вели Даниел Хајден, директор на одделот за меѓународни проценки во „CBRE“.

„Со оглед на фактот дека прогнозите за растот на кириите во повеќето сектори се слаби, посилниот раст меѓу „аутлет“ центрите претставува можности за инвеститорите да го подобрат враќањето како целина. Одржувањето на „аутлет“ центрите во светот обезбеди силен раст на паричните текови за инвеститорите преку механизми за споделување на ризикот и враќањето“, коментира тој.

„Исто како трговците ја признаа важноста на „аутлетот“, вклучувајќи ги во нивниот пристап за дистрибуција по неколку канали, инвеститорите во недвижности го направија истото, заклучија дека „аутлет“ центрите ќе им помогнат да постигнат балансирана портфолио стратегија која е во согласност со стратегиите за влез на пазарот на трговците“, дополнува Хајден.

Џон Велман, шеф на инвестициите за малопродажба и за Европа, Блискиот Исток и Азија во „CBRE“, вели: „До релативно наскоро инвеститорите претпочитаа да ја остават сопственоста и управувањето на „аутлет“ центрите на специјализирани фондови. Силното претставување на секторот сепак доведе до значителен интерес за директни инвестиции во „аутлетот““.

„Со оглед на зголемената активност на инвеститорите и сливот на капитал во секторот гледаме дека приносот од луксузните трговски центри и првокласните „аутлети“ се стеснува од околу 200 базични поени пред две години до 100 базични поени на почетокот на минатата година и до помалку од 50 поени денес. Наскоро се очекува оваа разлика да биде дури и нула“, додава Хајден.

Студијата на „CBRE“ покажува дека иако трговските центри ќе понудат речиси 225 м2 површини на 1.000 луѓе во Европа, „аутлет“ центрите обезбедуваат помалку од 5 м2. Тие претставуваат помалку од 2% од вкупниот простор за трговија на мало, но покажувајќи го силното враќање во последните три години, не е изненадувачки дека дебалансите меѓу понудата и побарувачката е повеќе очигледна.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП