Воведувањето на дигиталното евро ќе резултира со значителни трошоци за европските банки. Ова е наведено во студијата на консултантската фирма „PwC“, нарачана од Европските здруженија на кредитниот сектор (ECSAs) и цитирана од DPA.
Студијата проценува дека воведувањето на дигиталната европска валута ќе ги чини финансиските институции помеѓу 18 и 30 милијарди евра.
„PwC“ детално анализираше 19 банки, проценувајќи ги нивните трошоци за прилагодување кон дигиталната валута на повеќе од 2 милијарди евра.
Дигиталното евро има за цел да обезбеди алтернатива на американските компании за онлајн плаќање и финансиски услуги „PayPal“, „Visa“ и „Mastercard“, кои моментално доминираат на пазарот на дигитални плаќања во Европа.
Сепак, повеќето банки во Германија остануваат скептични во врска со воведувањето на дигиталното евро и сè уште не е јасно какви специфични дополнителни предности би понудило во споредба со моментално постојните методи на плаќање.
Воспоставените системи, како што се трансферите во реално време, веќе ги исполнуваат многу барања во однос на брзината и безбедноста. Паралелниот систем најчесто би довел до дополнителни трошоци и сложеност без да создаде препознатлива додадена вредност за клиентите, се вели во студијата.
Банките ќе се соочат со значителни трошоци за ажурирање на апликациите за мобилно банкарство, онлајн платформите, физичките платежни картички и платежните терминали.
Промените на платежните терминали во малопродажбата исто така ќе бидат скапи, а банкоматите исто така ќе треба да се адаптираат. Консултантската компанија ја проценува цената на околу 9 милиони евра по банка во просек.
Студијата, исто така, предупредува дека воведувањето на дигиталното евро ќе бара значителен дел од квалификуваната работна сила на банките во текот на неколку години, што потенцијално ќе ги забави иновациите во секторот за плаќања.