Трговската војна на американскиот претседател Доналд Трамп ги чинеше компаниите повеќе од 34 милијарди долари во изгубена продажба и повисоки трошоци, покажува анализата на „Reuters“ на корпоративните досиеја. Се очекува трошоците да се зголемат бидејќи континуираната неизвесност околу тарифите го парализира донесувањето одлуки во некои од најголемите светски компании.
Во Соединетите Американски Држави, Азија и Европа, компаниите, вклучувајќи ги „Apple“, „Ford“, „Porsche“ и „Sony“, ги повлекоа или ги намалија своите прогнози за профит, при што повеќето велат дека нестабилната природа на трговските политики на Трамп го оневозможила прецизното проценување на трошоците. „Reuters“ ги разгледа извештаите на компаниите, регулаторните досиеја и транскриптите од конференции и медиумски настани за да обезбеди прв поглед на трошоците за компаниите ширум светот од тарифите досега.
34 милијарди долари е збир од проценките на 32 компании во „S&P 500“, три во европскиот „Stoxx 600“ и 21 во јапонскиот „Nikkei“. Економистите велат дека трошоците за компаниите веројатно ќе бидат многу пати поголеми отколку што објавија досега.
„Можете да ги удвоите или утростручите вашите проценки, а сепак да кажете дека скалата е многу поголема отколку што повеќето луѓе сфаќаат“, рече Џефри Соненфелд, професор на Факултетот за менаџмент на Универзитетот Јеил.
Последиците би можеле да бидат потешки, додаде тој, укажувајќи на можноста за пониска потрошувачка од страна на потрошувачите и бизнисите, повисоки очекувања за инфлација.
Иако неодамнешната пауза во трговскиот конфликт меѓу Кина и САД донесе одредено олеснување, а Трамп се повлече од заканите за воведување царини за Европа, сè уште е нејасно како ќе изгледаат конечните трговски договори. Во среда, американскиот трговски суд ги блокираше царините на Трамп да стапат во сила. Стратезите велат дека компаниите ќе се обидат да ги зајакнат своите синџири на снабдување, да ги зголемат напорите за преместување на производството поблиску до дома и да дадат приоритет на нови пазари, што сето тоа ќе ги зголеми трошоците.
Самите компании се несигурни за конечната цена. Како што се приближува крајот на сезоната на корпоративно известување, „Reuters“ откри дека најмалку 42 компании ги намалиле своите прогнози, а 16 ги повлекле или ги замрзнале. На пример, „Walmart“ претходно овој месец одби да даде квартална прогноза за профитот и рече дека ќе ги зголеми цените, предизвикувајќи прекор од Трамп. „Volvo Cars“, еден од европските производители на автомобили најизложени на американските царини, ја повлече својата прогноза за профит за следните две години, а „United Airlines“ даде две различни прогнози, велејќи дека е невозможно да се предвиди макроекономската средина оваа година.
Но, компанијата предупреди дека новите ограничувања, кои ќе ја спречат „Nvidia“ да го продава својот чип H20 за кинескиот пазар, се очекува да ја намалат нејзината продажба за тековниот квартал за 8 милијарди долари.
Трамп тврдеше дека царините ќе го намалат трговскиот дефицит на Америка и ќе ги охрабрат компаниите да ги преместат операциите во земјата, враќајќи работни места дома. Трамп, исто така, рече дека царините ќе ги принудат земјите како Мексико да го спречат протокот на нелегални имигранти и дрога во САД.
„Администрацијата постојано тврдеше дека САД… имаат влијание врз нашите трговски партнери на крајот да платат за царините“, изјави портпаролката на Белата куќа, Куш Десаи.
Тарифни преговори
Во поднесоците за кварталот од јануари до март, 360 компании, или 72% од „S&P 500“, споменаа царини, во споредба со 150 компании, или 30%, во претходниот квартал. Извршните директори на 219 компании во индексот „Stoxx 600“ споменаа тарифи, во споредба со 161 во претходниот квартал. Меѓу јапонскиот „Nikkei 225“, бројот беше 58, во споредба со 12.
„Не мислам дека корпорациите се многу насочени кон иднината“, рече Рич Бернштајн, извршен директор на „Richard Bernstein Advisors“ во Њујорк. За повлечените прогнози, тој рече: „Ако го земете предвид овој несигурен свет и не можете никого да го фиксирате на одредена бројка, веројатно е побезбедно да не го фиксирате“.
Волстрит очекува нето-приходот за компаниите од „S&P 500“ да расте во просек од 5,1% по квартал од април до декември, според податоците на „LSEG“.
Меѓу најтешко погодените се производителите на автомобили, авиокомпаниите и увозниците на стоки за широка потрошувачка. Има зголемени даноци на цената на суровините и деловите, вклучувајќи алуминиум и електроника, а тарифите за многу земји го прават склопувањето автомобили поскапо поради долгите синџири на снабдување. Преместувањето на производството во Соединетите Држави, исто така, би ги зголемило трошоците за работна сила.
Минатиот месец, производителот на ткаенини „Kleenex“, „Kimberly Clark“, ја намали својата годишна прогноза за профит и изјави дека ќе има околу 300 милиони долари трошоци оваа година, бидејќи царините ги зголемуваат трошоците во нејзиниот синџир на снабдување. Неколку дена подоцна, компанијата изјави дека ќе инвестира 2 милијарди долари во текот на пет години за да го прошири својот производствен капацитет во САД, бројка што не е вклучена во податоците на „Reuters“. Оваа година, компании, вклучувајќи ги „Apple“ и „Eli Lilly“, објавија инвестиции во САД.
Производителот на вискито „Јohnnie Walker“ и на текилата „Don Julio“, „Diageo“, изјави претходно овој месец дека ќе ги намали трошоците за 500 милиони долари и ќе оствари значителна продажба на средства до 2028-та година, бидејќи се очекува царините од 10 проценти за увоз од места како Велика Британија и Европската Унија да нанесат удар од 150 милиони долари на неговиот оперативен профит секоја година.
„Царините би можеле значително да ги зголемат трошоците за убава вечер надвор – или дури и за пријатна вечер дома“, рече Зак Стамбер, аналитичар во „eMarketer“.