Кинескиот BYD забележа историски успех во април оваа година кога за прв пат ја надмина американската Tesla во продажбата на електрични возила во Европа. Овој пресврт се случи и покрај повисоките царини што ги наметна Европската Унија за кинеските електрични возила.
Според податоците од аналитичката агенција Jato Dynamics, BYD продал 7.231 електрични возила на батерии во 28 европски земји во април, додека Tesla регистрирал продажба на 7.165 електрични возила. Оваа разлика од само 66 возила може да изгледа скромна, но нејзината важност за европскиот пазар на електрични возила е огромна.
Продажбата на возила на BYD во Европа скокна за неверојатни 359 проценти во споредба со април минатата година, додека Tesla доживеа пад од 49 проценти во истиот период. Овој драматичен раст доаѓа и покрај тоа што BYD плаќа царина од 17 проценти за своите возила увезени во Европската Унија, додека Tesla плаќа значително пониска царина од само 7,8 проценти.
Фелипе Муњоз, глобален аналитичар за автомобилската индустрија во агенцијата Jato Dynamics, истакна дека важноста на овој развој не се одразува само во бројките, туку и во фактот дека BYD е релативно нов играч на европскиот пазар. Кинескиот гигант ги прошири своите операции на Стариот континент дури кон крајот на 2022 година, надвор од Норвешка и Холандија.
„Ова е пресвртница за европскиот пазар на автомобили, особено кога ќе се земе предвид дека Тесла со години е лидер на европскиот пазар на електрични возила на батерии“, рече Муњоз.
Претставничката на аналитичката компанија „Каунтерпоинт рисрч“, Лиз Ли, оцени дека Европа станува клучно бојно поле меѓу компаниите „BYD“ и „Tesla“. Според неа, европскиот пазар на електрични возила веројатно ќе расте побрзо оваа година од кинескиот, каде што заситеноста на електричните возила е веќе голема.
Во октомври минатата година, Европската Унија воведе дополнителни царини за кинеските електрични возила, кои вкупно можат да достигнат и до 45,3 проценти. BYD плаќа царина од 17 проценти, што е значително повисока од царината на Tesla од 7,8 проценти, бидејќи возилата на Tesla се произведуваат во кинески фабрики, но компанијата има преференцијален третман.
И покрај овие царински бариери, BYD успеа да се пробие меѓу 10-те водечки брендови за продажба на електрични возила во Европа, што е голем успех за компанија која неодамна влезе на европскиот пазар.
Кинескиот производител гради и нова фабрика во Унгарија, што ќе му овозможи да избегне царински давачки и да стане уште поконкурентен на европскиот пазар. Производството во Европа ќе го направи BYD уште поопасен ривал за Tesla и европските производители на автомобили.
„Tesla“ се соочува со пад на продажбата во Европа поради различни фактори, вклучувајќи ги протестите поради политичките ставови на извршниот директор Илон Маск и неговата поддршка за крајно десничарските партии во Германија. Исто така, Тесла нема значајни иновации во својата гама на возила, што дополнително влијаеше на намалувањето на продажбата.