Европската Унија (ЕУ) извезе алкохолни пијалоци во вредност од 29,8 милијарди евра, што претставува зголемување од 10,9% во споредба со 2019-та година (26,9 милијарди евра), покажуваат најновите податоци на Евростат.
Во извозот доминираат вина од свежо грозје, вклучувајќи ги и зајакнатите вина, кои сочинуваат 56,2% (16,8 милијарди евра) од сите алкохолни пијалоци. Спиритните пијалоци и ликери ја сочинуваат втората најголема категорија со 29,7% од вкупниот обем (8,9 милијарди евра), по што следува пивото со 11,5% (3,4 милијарди евра); јаболков пијалак, вино од круша, медовина, саке и други ферментирани пијалоци за 1,7% (0,5 милијарди евра); и вермут и други вина ароматизирани со растителни или ароматични супстанции, за 1,0% (0,3 милијарди евра).
Во 2024-та година, Франција беше главен извозник на алкохолни пијалоци од ЕУ во земји надвор од заедницата, со вкупна вредност од 12,1 милијарди евра, што е еквивалентно на 41% од вкупниот обем. Земјата извезуваше главно вино (66,7% или 8,1 милијарди евра) и жестоки пијалоци и ликери (31,8% или 3,8 милијарди евра).
Италија е на второ место со 6,0 милијарди евра (20% од вкупниот извоз на ЕУ во земји надвор од ЕУ), од кои поголемиот дел (81,1% или 4,9 милијарди евра) се поврзани со извоз на вино. Шпанија и Холандија извезоа пијалоци во вредност од 2,5 милијарди евра, соодветно и 2,3 милијарди евра (8% за секоја), но додека најзначајната категорија за Шпанија беше виното (1,6 милијарди евра), за Холандија тоа беше пивото (1,3 милијарди евра).

Во 2024-та година, Соединетите Американски Држави се главната дестинација за извоз на алкохолни пијалоци од ЕУ, со вкупна вредност од 8,9 милијарди евра (30% од вкупниот извоз). Повеќе од половина од оваа сума – 4,9 милијарди евра се поврзани со извоз на вино, а уште 2,9 милијарди евра – со жестоки пијалоци и ликери.
Обединетото Кралство е втор најголем трговски партнер со 4,9 милијарди евра (17% од вкупната вредност), главно поврзани со извоз на вино (68%, или 3,3 милијарди евра). По неа следат Кина и Канада (по 1,6 милијарди евра) и Швајцарија (1,4 милијарди евра). Додека извозот на алкохолни пијалоци во Канада и Швајцарија беше претежно вино, главната извозна категорија во Кина беа жестоките пијалоци и ликери со 0,7 милијарди евра (45%), проследено со вино (0,5 милијарди евра, 34%).
