Кинеските производители го запираат производството и се свртуваат кон нови пазари бидејќи се чувствува влијанието на американските царини, велат компаниите и аналитичарите.
Изгубените нарачки, исто така, влијаат на работните места.
„Знам неколку фабрики кои им кажаа на половина од своите вработени да си одат дома неколку недели и го запреа поголемиот дел од своето производство“, рече Камерон Џонсон, виш партнер во консултантската фирма „Тидалвејв Солушнс“ со седиште во Шангај. Тој рече дека фабриките што произведуваат играчки, спортска опрема и стока во стилот на продавници во долари се најтешко погодени во моментов.
„Иако сè уште не е во голем обем, се случува во клучни [извозни] центри како Јиву и Донгуан, и постојат загрижености дека ќе расте“, рече Џонсон. „Постои надеж дека царините ќе се намалат за да можат нарачките да продолжат, но во меѓувреме, компаниите отпуштаат работници и го затвораат дел од производството.“
Се проценува дека од 10 до 20 милиони работници во Кина се вклучени во работни места за извоз насочени кон САД, според „Голдман Сакс“. Официјалниот број на работници во кинеските градови минатата година беше 473,45 милиони.
Во серија брзи најави овој месец, САД додадоа повеќе од 100% царини за кинески стоки, поттикнувајќи ја Кина да возврати со реципрочни царини. Додека американскиот претседател Доналд Трамп во четврток тврдеше дека се во тек трговски разговори со Пекинг, Кина негираше дека се во тек какви било разговори.
Влијанието на неодамнешното удвојување на царините е „далеку поголемо“ од влијанието на пандемијата Ковид-19, рече Еш Монга, основач и извршен директор на Imex Sourcing Services, фирма за управување со синџирот на снабдување, со седиште во Гуангжу. Тој истакна дека за малите бизниси со само неколку милиони долари ресурси, ненадејното зголемување на царините може да биде неподносливо и може да ги исфрли од бизнисот.
Тој рече дека има толку голема побарувачка од клиентите и другите увозници на кинески производи што во петок лансира нова веб-страница „Tariff Help“ за да им помогне на малите бизниси да најдат добавувачи надвор од Кина.
Бизнис нарушувањата ги принудуваат кинеските извозници да пробаат нови стратегии за продажба.
„Вудсвул“, производител на спортска облека со седиште во Нингбо, во близина на Шангај, брзо се сврте кон продажба на облека преку интернет во Кина преку пренос во живо. Откако го лансираше продажниот канал пред околу една недела, компанијата соопшти дека примила повеќе од 30 нарачки со бруто вредност на стока од над 5.000 јуани (690 долари).
Тоа е мал чекор кон спасување на изгубениот бизнис.
„Сите наши нарачки од САД се откажани“, рече Ли Јан, менаџер на фабриката и директор на брендот „Вудсвул“, на мандарински јазик, како што преведе CNBC.
Повеќе од половина од производството порано одеше во САД, а дел од капацитетот ќе биде неактивен два до три месеци додека компанијата не може да изгради нови пазари, рече Ли. Тој истакна дека компанијата продава на клиенти во Европа, Австралија и САД повеќе од 20 години.
Потрагата по пренос во живо е дел од напорите на големите кинески технолошки компании, по налог на Пекинг, да им помогнат на извозниците да ги пренасочат своите стоки кон домашниот пазар.
„Вудсвул“ ги продава своите производи преку интернет преку „Баиду“, чија апликација за пребарување вклучува и платформа за е-трговија во живо. Ли рече дека ја избрал опцијата за виртуелно емитување во живо на компанијата бидејќи тоа му овозможило да го започне бизнисот во рок од две недели, без да мора да троши време и пари за обнова на студио и ангажирање тим.