18 април, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАКупив нешто на попуст – и се покајав!

Купив нешто на попуст – и се покајав!

Попустите често делуваат како магичен повик за акција. „Само денес“, „Последни парчиња“, „50% поевтино“ – реченици кои во нас го будат чувството дека мораме да купиме нешто што, реално, можеби ни воопшто не ни треба. А кога еуфоријата ќе стивне, неретко доаѓа и каењето.

Во последната анкета која ја спроведовме, 73% од испитаниците признаа дека купиле барем еден производ на попуст, за кој подоцна сфатиле дека не им бил потребен.

Дел од нив се согласија да ни ги раскажат своите искуства, за да им бидат поука на другите.

„Купив соковник што никогаш не го користев“

Анета Јосифовска, 34-годишна економистка од Кисела Вода, вели дека еднаш платила 4.500 денари за професионален соковник, кој бил намален од 9.000 денари.

„Ми изгледаше како одлична понуда. Го нарачав веднаш, велејќи си дека од утре почнувам здрав живот. После два месеца, сè уште стоеше неотворен во кутија. На крај го подарив на братучетка ми“, ни раскажува Анета, со насмевка, но и со малку срам.

„Мислев дека купив супер зимска јакна, а не ја облеков ниту еднаш“

Љупчо Спиров, 42-годишен возач од Битола, вели дека купил јакна на онлајн попуст за „смешни“ 1.200 денари.

„На сликата изгледаше топла, модерна. Кога стигна, сфатив дека материјалот е евтин, а бојата сосема различна од тоа што го нарачав. Ама бидејќи беше на попуст, немаше право на враќање“, вели Љупчо.

Ведрана Петровска, 26-годишна студентка по уметност, пак, признава дека најчесто се мами на „сетови“ од козметика.

„Пишуваше ‘луксузен сет од 12 парчиња за само 999 денари’. Купив, а 10 од тие парчиња никогаш не ги отворив. Едноставно – не ми одговараат. Сега служат како декорација на масата“, се шегува Ведрана.

Психолошкиот момент – зошто купуваме нешта што не ни требаат?

Според психологот Сања Љубеновиќ, купувањето на попуст често е поврзано со моментално чувство на задоволство и илузија дека правиме паметен избор.

„Мозокот доживува допамински удар кога веруваме дека сме ‘направиле добра зделка’. Но, тоа е краткотрајно. Кога ќе сфатиме дека производот не ни треба или не е квалитетен, доаѓа фрустрацијата“, објаснува Љубеновиќ.

Како да се заштитиме од импулсивно купување?

Експертите препорачуваат да се постават неколку прашања пред секоја нарачка:

– Дали навистина ми треба ова?
– Дали би го купил/а по иста цена и без попуст?
– Дали имам нешто слично дома?

Купувањето на попуст не е само по себе лошо. Но кога претерано се водиме од цената наместо од потребата, лесно се претвора во лош избор.

Следниот пат кога ќе видите огромен натпис со „50% попуст“, потсетете се на искуствата на нашите соговорници – и запрашајте се: дали ова навистина ми треба, или само ми изгледа како добра зделка?

Б.З.М.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП