Превозникот „A. P. Moller-Maersk A/S“ прогнозира раст на глобалниот пазар на превоз со контејнери, предвидувајќи раст на побарувачката и покрај најавите за трговска војна.
Глобалниот пазар на контејнери ќе порасне за 4% во 2025-та година, предвидува компанијата со седиште во Копенхаген во изјавата цитирана од „Bloomberg“.
„Ова е по раст од 6 отсто од 2024-та година“, изјави извршниот директор на компанијата Винсент Клер во интервју за „Bloomberg“.
„Тарифите се еден фактор во една посложена равенка – има каматни стапки, има валута, има даночни стапки. Сето ова може да го поттикне расположението на потрошувачите“, додава тој.
„Глобалниот пазар ќе расте наспроти она што го гледаме како многу силни потрошувачки чувства и побарувачка на потрошувачите и во САД и во остатокот од светот“, додаде тој.
„Maersk“, исто така, објави подобра од очекуваната добивка за четвртиот квартал од 2024-та година. Како резултат на тоа, акциите на компанијата пораснаа за речиси 9% во почетокот на тргувањето во Копенхаген – најсилното зголемување од мај 2024-та година на овој начин.
Приходите на компанијата се зголемени за 24% до 55,48 милијарди долари во споредба со просечната проценка на аналитичарите од 54,77 милијарди долари. Заработката пред даноци, такси, камати, амортизација и амортизација изнесува 12,13 милијарди долари за извештајниот период во однос на очекуваните 11,49 милијарди долари.
„Maersk“ објави дека започнува програма за откуп на акции во вредност од 2 милијарди долари, со што се враќаат дел од неочекуваните профити за 2024-та година на инвеститорите. Превозната компанија има историја на дарежливи поврати на акционерите дури и во време кога индустријата не била профитабилна.
По победничката 2024-та за бродските линии, изгледите за оваа година се заматени од политиката на новиот американски претседател Доналд Трамп за слободна трговија, што исто така предизвикува загриженост за побарувачката. Една од главните причини за неочекувано големите профити за индустријата минатата година беше поскапувањето на товарите. Тоа беше предизвикано од нападите на јеменските бунтовници Хути во Црвеното Море поради војната меѓу Израел и групата Хамас, која го затвори овој транспортен коридор за повеќето превозници.
Основната заработка на „Maersk“ пред камати, даноци, амортизација и амортизација се очекува да биде во опсег од 6 до 9 милијарди долари во 2025-та година. Ова се споредува со просечната прогноза на аналитичарите од 6,7 милијарди долари. Постигнувањето профит на долниот дел од опсегот претпоставува повторно отворање на бродската рута на Црвеното Море и Суецкиот канал до средината на годината, вели „Maersk“. Доколку трасата остане затворена до крајот на годината, компанијата очекува профитот да го достигне горниот дел од опсегот.
„Средината на годината сè уште изгледа како прилично амбициозна временска рамка“, рече Клерк во интервјуто.
Тој додава дека промената е „комплексен процес“ во кој компанијата не сака да се впушти за кратко време, само за да мора повторно да ја избегне таа рута неколку месеци подоцна.
Ситуацијата во Црвеното Море „се чини многу неизвесна во моментов и покрај позитивните чекори кон прекин на огнот“, коментираше и извршниот директор на превозникот.
Со оглед на тоа што бродовите се враќаат во Црвеното Море штом примирјето на Блискиот исток ќе биде целосно имплементирано, бродската индустрија повторно ќе страда од прекумерно снабдување, што е влошено со новите градби кои влегуваат на пазарот оваа година.
„Ова ќе ги зголеми приходите и профитот“, предвиде во белешка минатиот месец, високиот аналитичар на „Bloomberg“, Ли Класков.