17 април, 2025
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАЦукерберг не се откажува од „VR“ и покрај загубата од 60 милијарди...

Цукерберг не се откажува од „VR“ и покрај загубата од 60 милијарди долари

И покрај годините на загуби и забавувањето на растот на пазарот, Марк Цукерберг е непоколеблив во својата посветеност на виртуелната реалност (VR).

Компанијата „Meta“, порано позната како „Facebook“, забележа импресивни загуби од дури 60 милијарди долари во последните пет години, но Цукерберг сè уште гледа голем потенцијал во оваа технологија.

Надежите поставени во метаверзумот

Виртуелната реалност одамна е еден од најинтересните сектори во светот на технологијата, особено во индустријата за игри. Сепак, во последниве години, се развиваат и други апликации на „VR“, а Цукерберг и неговиот тим веруваат дека тоа би можело да се користи пошироко – од образование и купување, до деловни состаноци и далечинска комуникација.

Во 2014-та година, „Meta“ го купи „Oculus VR“ за 2 милијарди долари, што изгледаше како храбар потег во тоа време. Сепак, значително поголемите инвестиции на „Meta“ во метаверзумот и придружната технологија за „VR“ станаа главна стратешка насока по пандемијата со Ковид-19. Сепак, ентузијазмот за создавање дигитален свет во кој луѓето би „живееле и работат“ преку аватари сè уште не ги оправда очекувањата – компанијата забележа загуби од околу 49 милијарди долари во изминатите неколку години, најмногу поради развојот на метаверзумот.

Пазарот сѐ уште се загрева

Иако „Meta“ не е единствената која сака да биде лидер во оваа област („Apple“, „Google“ и други големи ИТ компании исто така развиваат свои уреди за „VR“ и „AR“), постојано се нагласува дека побарувачката на потрошувачите не е ни блиску до задржување заедно со огромните инвестиции. Пример за ова е „Vision Pro“ на „Apple“, кој чини 3.500 долари и не успеа да ја предизвика очекуваната револуција по неговото претставување.

Додека многумина веруваат дека „VR“ уредите не се доволно практични за да се користат со часови на ден, Цукерберг сепак верува дека ова е технологијата на иднината. Според него, „VR“ би можел да стане новиот „паметен телефон“ и на тој начин да заземе клучно место во секојдневниот живот на луѓето, дури и покрај уредите како „iPhone“, телефоните „Google Pixel“ или моделите „Galaxy“ на „Samsung“.

Коцкање за иднината

Цукерберг останува непоколеблив: иако очекува нови загуби во блиска иднина, тој е подготвен да продолжи да инвестира бидејќи се надева дека пазарот конечно ќе почне да расте со брзо темпо. Покрај самиот метаверзум, „Meta“ развива и „паметни“ очила, како што е проектот „Orion“, кои исто така користат напредни технологии за вештачка интелигенција.

Сепак, критичарите се прашуваат дали глобалната јавност е подготвена за сè поинтензивно „потопување“ во дигиталните светови. Во овој момент, се чини дека широкото усвојување на „VR“ е сè уште далеку, но ако предвидувањата на Цукерберг се покажат како точни, лидерската позиција на пазарот може да помогне да се надоместат сите загуби досега. Засега, единственото нешто што е сигурно е дека „Meta“ ќе продолжи енергично да ги поместува границите на виртуелната реалност без оглед на состојбата на пазарот, пишува „UniladTech“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП