Кинескиот технолошки гигант „Alibaba Group Holding Ltd.“ се согласи да го продаде својот мнозински удел во синџирот хипермаркети „Sun Art Retail Group“ на кинеската приватна инвестициска компанија „DCP Capital“ за 12,298 милијарди хонгконгшки долари (1,58 милијарди долари).
Уделот од 78,7 отсто е составен од помали делови што ги поседуваат подружниците на „Alibaba“, се вели во поднесувањето на берзата во Хонг Конг.
„Alibaba“ плати 3,6 милијарди долари за контролниот пакет акции во „Sun Art“ во 2020-та година. надевајќи се дека дополнително ќе го зголеми своето дигитално присуство во стотиците хипермаркети „Sun Art“ во Кина.
Акциите на „Sun Art“ со кои се тргува во Хонг Конг добија 85% во 2024-та година, засенувајќи го растот на „Hang Seng“ во истиот период.
„Alibaba“, исто така, ја продава својата кинеска стоковна куќа „Intime“, иако може да забележи загуба на договорот.
Продажбата на удели е дел од преуредувањето на деловното портфолио на „Alibaba“ за да се фокусира компанијата на нејзиниот главен бизнис за е-трговија.
Во овој поглед, во ноември компанијата го назначи ветеранот Џијан Фан да раководи со својот онлајн бизнис.
Џиан ја презеде новосоздадената поделба, која ги обединува онлајн малопродажните средства на групата, од „Taobao“ и „Tmall“ во Кина до „Lazada“ во Југоисточна Азија. Единицата ќе ги покрива и меѓународните локации за испорака „Alibaba.com“, „Idle Fish“ и турскиот бизнис „Trendyol“.
Консолидацијата на онлајн бизнисот под крилото на Џиан ги покажува напорите на некогашниот интернет пионер да се преструктуира по Пекинг во 2020-та година, тргна во офанзива против „Alibaba“ и нејзините конкуренти. Во еден момент, компанијата размислуваше да се одвои од својата основна дејност.
Кинеските онлајн операции на групата забележаа раст од само 1 процент во третиот квартал од годината во услови на зголемена конкуренција од „PDD Holdings Inc.“ и „ByteDance Ltd.“ Меѓународната поделба, која ги вклучува „Lazada“ и „AliExpress“, во меѓувреме, ги зголеми приходите за истиот период за 35%.