Инстаграм, социјалната мрежа која првично беше замислена како платформа за споделување фотографии, денес прерасна во една од најмоќните алатки за онлајн трговија.
Во Македонија, младите од 18 до 29 години активно ја користат оваа платформа не само за дружење, туку и за откривање и за купување на производи и услуги.
Брзината, едноставноста и визуелната привлечност на Инстаграм ги прават купувањата „со еден клик“ секојдневие за оваа генерација.
Од фотографија до продажба
Од воведувањето на функцијата за купување во 2016 година, Инстаграм значително го промени начинот на кој брендовите комуницираат со своите потрошувачи.
Денес, продавачите можат директно да ги означат своите производи на објавите и приказните, нудејќи ја можноста корисниците веднаш да ги прегледаат и да ги купат.
Многумина од нив, како Андреја Василковиќ, сопственичка на локален бренд за рачно изработен накит, велат дека Инстаграм е нејзината „виртуелна продавница“.
„Секојдневно добивам пораки од млади девојки кои прашуваат за цените или достапноста на производите. Инстаграм ми овозможи директна врска со моите клиенти, а продажбата никогаш не била полесна“, вели Андреја.
Инфлуенсерите како „мотори“ на трговијата
Еден од најмоќните фактори што придонесуваат за успешната трговија на Инстаграм се влијателните личности (инфлуенсери).
Тие честопати соработуваат со брендовите, рекламирајќи ги нивните производи на начин што изгледа природно и автентично.
Оваа стратегија е особено ефективна меѓу младите, кои често ја бараат препораката од своите омилени инфлуенсери.
„Кога видов дека Ања Бла го користи овој сет за шминка, веднаш го нарачав. Ми се допадна како изгледа на неа, а таа секогаш препорачува квалитетни производи“, споделува студентката Тамара.
Од попусти до персонализирана услуга
Инстаграм трговијата не се сведува само на продажба на физички производи.
Многу компании, како козметички студија, ресторани или фитнес центри, користат Инстаграм за да ги промовираат своите услуги.
Честопати, тие нудат ексклузивни попусти за корисниците на оваа платформа, поттикнувајќи поголема интеракција.
„Имавме специјална понуда за третман за лице и ја објавивме на нашата Инстаграм страница. За еден ден добивме преку 30 резервации“, вели Јована Милевска, сопственичка на козметички салон.
Тренд кој нема да згасне
Статистиките покажуваат дека младите се особено наклонети кон трговијата преку социјалните мрежи.
Истражување од 2023 година откри дека над 60% од младите Македонци барем еднаш купиле производ преку Инстаграм.
Платформата се очекува да ја зголемува својата улога како онлајн продавница во иднина, додека брендовите и понатаму ќе вложуваат во нејзината инфраструктура.
„Инстаграм е повеќе од социјална мрежа. Тоа е место каде што купувањето станува дел од забавата и комуникацијата“, коментираат маркетинг експертите.
Трговијата преку Инстаграм ја руши бариерата помеѓу брендовите и потрошувачите, отворајќи нови можности за продажба, но и за креативност и иновации.
Со тоа, платформата станува неизбежна алатка за сите што сакаат да го освојат вниманието на младите.
Б.З.М.