Грижата за домашните миленици веќе одамна не се сведува само на купување храна и обезбедување основни услови за живот.
Индустријата за миленици во Македонија доживува значителен раст, нудејќи најразлични производи и услуги, кои честопати стануваат значаен трошок за сопствениците.
Но, колку навистина трошат Македонците за своите четириножни пријатели, и кои се главните предизвици?
Податоците покажуваат дека секторот за домашни миленици во Македонија бележи континуиран раст, придвижен од зголемената побарувачка за квалитетна храна, ветеринарни услуги, козметика, но и луксузни додатоци.
Според сопственици на продавници за миленици, Македонците стануваат посвесни за важноста на правилната грижа, па така, просечниот сопственик троши меѓу 1.000 и 3.000 денари месечно за своето милениче.
„Најчесто се купуваат специјализирана храна и производи за хигиена, но има и сопственици кои се подготвени да издвојат значителни суми за додатоци, облека или пак тренинзи за своите миленици“, вели ветеринарот д-р Андреј од Скопје.
Тој додава дека последните години сè повеќе клиенти бараат редовни медицински прегледи и вакцинации за нивните миленици, што е позитивен тренд во грижата за здравјето на животните.
Сопствениците, пак, велат дека трошоците се високи, но оправдани.
Тамара Бочваровска, сопственичка на куче од расата малтезер, ја споделува својата приказна.
„Моето куче Луна е како член на семејството. Само за храната трошиме околу 1.500 денари месечно, а тука се и средствата за капење, чешлање, па дури и облека за зимскиот период. Но, ништо не е поважно од нејзиното здравје, па секој месец планираме буџет за ветеринарни услуги“, вели таа.
Тамара признава дека понекогаш се соочува со финансиски предизвици, но тврди дека радоста што ја добива од Луна е бесценета.
Иако трендот на зголемена грижа за милениците е позитивен, не секој може да си дозволи вакви трошоци.
Ветеринарите предупредуваат дека одредени сопственици ги прескокнуваат основните грижи за своите миленици поради финансиски ограничувања.
„За правилна грижа е неопходно да се обезбедат соодветни услови, но и да се планира буџет за редовни прегледи и превенција. Кога овие елементи недостасуваат, се зголемуваат ризиците за здравјето на животните“, вели д-р Андреј.
Домашните миленици станаа значаен дел од животот на многу Македонци, но и сериозен финансиски ангажман.
Трендот на раст на оваа индустрија укажува дека сопствениците сè повеќе се посветуваат на грижата за своите миленици. Сепак, свесноста за потребите на животните треба да се унапредува, особено во услови на економски предизвици.
Инвестицијата во миленик не е само финансиска, туку и емотивна. А тоа, според многумина, е вредно за секој денар.
Б.З.М.