22 април, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАЗаканите на Трамп со царини опасни за многу азиски земји, не само...

Заканите на Трамп со царини опасни за многу азиски земји, не само за Кина

Изборната победа на Доналд Трамп во САД го подигна сеништето за повисоки царини за Кина – но таа можеби не е единствената азиска земја што се соочува со оваа неволја, според Goldman Sachs.

Додека билатералниот трговски дефицит на САД со Кина донекаде се намали од администрацијата на Трамп, дефицитите со другите азиски извозници значително пораснаа и може да бидат под зголемена контрола, рече во неодамнешната белешка главниот економист на Голдман за азиско-пацифичкиот регион, Ендрју Тилтон.

„Со оглед на тоа што Трамп и некои веројатни назначени лица се фокусирани на намалување на билатералните дефицити, постои ризик дека – на некој начин ’удирање на кртот’ – растечките билатерални дефицити на крајот би можеле да предизвикаат американски царини за другите азиски економии“, рече тој.

Царината е данок на увезена стока, но не ја плаќа земјата извозник. Така, американските тарифи ќе плаќаат компании кои сакаат да увезат производи во земјата, зголемувајќи ги нивните трошоци.

„Кореја, Тајван и особено Виетнам забележаа големи трговски придобивки во однос на САД“, истакна Тилтон, додавајќи дека позициите на Кореја и Тајван ја одразуваат нивната „преферирана позиција“ во синџирот на снабдување со полупроводници, додека Виетнам има корист од пренасочувањето на трговијата од Кина.

Во 2023 година, трговскиот суфицит на Јужна Кореја со Соединетите Држави се вели дека достигнал рекордни 44,4 милијарди долари, што е најголем суфицит со која било земја, при што извозот на автомобили сочинува скоро 30% од сите испораки во САД.

Извозот на Тајван во САД во првиот квартал од 2024 година достигна рекордно високо ниво од 24,6 милијарди долари, што е зголемување од 57,9% во споредба со истиот период минатата година, а најголем раст на извозот доаѓа од информатичката технологија и аудио-визуелните производи.

Во меѓувреме, трговскиот суфицит на Виетнам со САД помеѓу јануари и септември изнесува 90 милијарди долари.

Индија и Јапонија, исто така, имаат трговски суфицит со САД, при што јапонскиот суфицит останува релативно стабилен, а Индија умерено расте во последниве години, рече Голдман Сакс.

Во иднина, овие азиски трговски партнери би можеле да се обидат да ги намалат овие вишоци и да го „одвлечат вниманието“ преку различни средства, како што е пренасочување на увозот во САД каде што е можно, очекува Тилтон.

„Трговската политика е местото каде што г-дин Трамп веројатно ќе биде најконзистентен за подемот на Азија во неговиот втор мандат како претседател на САД“, напишаа аналитичарите од банката Барклис во петокот.

Предложените царини на Трамп веројатно ќе нанесат „повеќе болка“ на поотворените економии во регионот, при што Тајван е повеќе изложен на заканата отколку Кореја или Сингапур, напишаа економистите на банката предводени од Брајан Тан.

„Ги гледаме Тајланд и Малезија во средината, а Тајланд се проценува дека ќе добие малку поголем удар“, се додава во белешката.

Американските податоци покажуваат дека трговскиот дефицит на САД со Кина се намали на 279,11 милијарди долари во 2023 година, од 346,83 милијарди долари во 2016 година.

Иако трговијата на САД со Кина опадна откако првата администрација на Трамп воведе царини, обемот на трговијата наместо тоа се префрли на трети страни како Виетнам, Мексико, Индонезија и Тајван, изјави минатиот четврток Мари Пангесту, поранешната министерка за трговија на Индонезија.

„Но, ако го погледнете синџирот на снабдување, всушност повеќето од компонентите сè уште доаѓаат од Кина. Ова го нарекуваме проширување на синџирот на снабдување. Значи две работи ќе се случат во Трамп 2.0. Тие ќе почнат да забележуваат дека [трговијата] сè уште оди во Кина“, рече таа за време на самитот за стоки на ФТ што се одржа во Сингапур по објавувањето на победата на Трамп.

„Ова ќе ја зголеми заштитата. Не само према Кина, туку и за земјите кои имаат билатерални дефицити со САД“, рече Пангесту.

Без оглед на тарифите, Голдман сепак очекува континуиран притисок за преместување на одредени синџири на снабдување од Кина во Југоисточна Азија, Индија или Мексико.

Новоизбраниот американски претседател Трамп ја објави својата намера да наметне сеопфатни царини кои се движат од 10% до 20% за целиот увоз, заедно со дополнителни царини од 60% до 100% за производите увезени од Кина. Голдман очекува САД да воведат дополнителни царини во просек од 20 отсто за кинеските производи во првата половина на 2025 година.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП