„Google“ неодамна направи потег што ќе остави повеќе од 30 милиони корисници на „Google Chrome“ без нивната омилена алатка за блокирање реклами, „uBlock Origin“.
Оваа промена е дел од кампањата на „Google“ против екстензии за блокирање реклами на нивните услуги. Според извештајот од „PC World“, „Google“ направи значајни промени во поддршката за екстензии на „Chrome“, преминувајќи од рамката „Manifest V2“ на новата „Manifest V3“.
Оваа транзиција кон рамката „Manifest V3“ значи дека екстензии како „uBlock Origin“ веќе нема да можат да користат надворешно хостиран код, што директно влијае на тоа како функционираат овие екстензии. „Google“ ја оправда оваа одлука со потребата за поголема безбедност, тврдејќи дека надворешно хостираниот код претставува потенцијален безбедносен ризик бидејќи дозволува извршување на непроверен код во екстензии. Новата политика дозволува „JavaScript“ да се извршува само како дел од пакетот за проширување.
Ова директно ќе влијае на корисниците на „uBlock Origin“, кои се над 30 милиони. Оваа екстензија наскоро автоматски ќе биде оневозможена преку ажурирање на „Chrome“, а „Google“ ќе им дозволи на корисниците привремено повторно да ја овозможат преку поставките, но само за ограничен период. После тоа, корисниците ќе бидат принудени да се префрлат на друг прелистувач или да бараат алтернативен блокатор на реклами.
Удобноста за корисниците доаѓа во форма на нова верзија – „uBlock Origin Lite“. Иако новата верзија носи слични функционалности на оригиналот, таа не поддржува динамички филтри за блокирање на инјекции на скрипти, што ги ограничува неговите можности според барањата на рамката „Manifest V3“.
Развојниот тим на „uBlock Origin“, предводен од Рејмонд Хил, нагласи дека „uBlock Origin Lite“ не е автоматска замена за оригиналната верзија. Корисниците ќе треба сами да одлучат дали новата верзија ги задоволува нивните потреби за блокирање содржина.