22 април, 2025
ПочетнаАВТОБИЗИнвазија на кинески автомобили во Европа. Колку се добри?

Инвазија на кинески автомобили во Европа. Колку се добри?

Во Европа има се повеќе кинески автомобили, особено електрични, кои, како што вели претседателот Си Џинпинг, се „столб на кинеската економија“.

Да речеме дека Европската комисија најави воведување дополнителни даноци за кинеските електрични возила, поради што беше напишано дека на повидок е трговска војна меѓу Европа и Кина. ЕУ одлучи да испрати инспектори кај најголемите кинески производители на автомобили поради државните субвенции. Пишувавме и за акумулација на кинески електрични автомобили во европските пристаништа, поради што ЕУ размислува за зголемување на царините.

„Цената на овие автомобили е вештачки намалена со огромни владини субвенции – ова го нарушува нашиот пазар“, рече Урсула фон дер Лајен, претседател на Европската комисија.

Какви се тие автомобили?

Настрана геополитиката, колку се добри кинеските автомобили и дали вреди да се купат?

Да речеме дека најпопуларниот бренд во Македонија е MG, кој често може да се види на улиците. MG е основана во 1924 година во Велика Британија, но е купена од кинескиот гигант SAIC Motor Corporation Limited во 2007 година. Затоа можеме да кажеме дека е кинески производ.

Кинеските цени се пониски

На страниците на MG Motor Macedonia бензинецот MG ZS се нуди за 17.490 евра, електричниот компактен MG4 за 33.900 евра, хибридниот MGHS за 28.700 евра… Од останатите производители на автомобили во Европа се издвојува BYD, најголемиот кинески производителот на автомобили, за кој шефот на Tesla Илон Мааск рече дека се исклучително добри. Има и Xpeng Motors, Great Wall Motors… Покрај MG, во Македонија се присутни и Geely, DFSK,Chery итн.

Leapmotor T03, мал електричен градски автомобил од Кина, е за околу 5.000 евра поевтин од споредливиот Fiat 500e и чини околу 20.000 евра. Се верува дека BYD Atto 3 е околу 25% поевтин од Tesla Model Y. Дојче веле објави дека кинеските автомобили се околу 15-20 проценти поевтини од европските.

Похрабра анализа презентираше JATO: Оваа компанија за анализа на пазарот известува дека просечната малопродажна цена на кинески електричен автомобил во Европа во текот на јануари била за 30% пониска од просекот на европските конкуренти. Притоа, треба да се каже дека се уште поевтини доколку се купат во Кина, што е тема за себе.

Кинезите се пред Европејците кога се во прашање електричните автомобили

Секако дека е неопходно да се направи разлика помеѓу кинеските автомобили со класични мотори и оние со електрични. Времето во кое кинеските автомобили беа симбол на лош квалитет и несигурност е зад нас. Како што велат автомобилските експерти, што се однесува до електричните автомобили, Кинезите се пред традиционалните производители од ЕУ, додавајќи дека тоа е затоа што тие ги држат картите во раце, односно владеат со пазарот на батерии.

Кај автомобилите со класични мотори, тие сè уште заостануваат зад производителите на ЕУ, бидејќи најчесто користат јапонска амортизирана технологија. Во овој сегмент, тие немаат предности во однос на традиционалните европски (или американски и јапонски) производители на автомобили. Тие користат застарена технологија која не ги задоволува строгите барања на европскиот пазар или во однос на перформансите или еколошките стандарди.

„Цената на бензинците се уште не е привлечна за купувачите“

„Некои кинески автомобили со погон на бензински мотори кои неодамна дојдоа во Македонија се добро опремени, но тие се поевтини од европските, јапонските и корејските возила за околу 10 проценти или дури и помалку.

Ова не е баш привлечно за купувачите бидејќи има многу прашања за нивниот квалитет, одржување, односно сервисна мрежа или дури и понатамошна вредност при продажбата. Многу клиенти очекуваа дека разликата во цената ќе биде поопиплива, но тоа не е така“, велат експертите.

Кина има голема предност со електричните визила

Друга е приказната со електричните автомобили.

Но, кога зборуваме за целосно електрични автомобили, Кина има огромна предност во однос на конкуренцијата. Батеријата е клучен елемент на електричните автомобили, а Кина доминира во нејзиниот производствен синџир.

Во Кина во моментов се случуваат големи работи, особено во развојот на технологијата за батерии и електричните мотори.

Без разлика дали станува збор за рударство, рафинирање, производство на батерии и артикли со една батерија или комплетни електрични автомобили, кинеските компании доминираат на светскиот пазар во сите сегменти.

Кинескиот гигант за батерии CATL, кој држи половина од светскиот пазар, веќе оваа година ветува сосема нова технологија која ќе овозможи 15 проценти поголема енергетска густина на батеријата, што ќе го скрати времето на полнење и ќе го прошири опсегот.

Сè уште најмногу купувачите се двоумат околу безбедноста. Кинеската автомобилска индустрија некогаш беше маргинализирана во овој сегмент, но се чини дека постигна значителен напредок, особено според тестовите за краш.

Според напредните тестови на NCAP, европското тело за безбедност, перформансите на кинеските марки ја покажуваат трансформацијата низ која помина кинеската автомобилска индустрија од нејзиното влегување на европскиот пазар на автомобили. Денес, дури шест од 10 автомобили оценети како најбезбедни на европските патишта се направени од кинески производители.

Дали кинеските автомобили ќе ја освојат Европа? Тие сè уште нема. И покрај сите показатели, треба да се каже дека вкупниот пазарен удел на кинеските автомобилски марки во Европа е сè уште релативно мал и изнесува 2,35%. Воведувањето дополнителни даноци за кинеските електрични возила исто така ќе игра улога.

Зголемениот квалитет на овие возила, како и нивната пониска цена, сè уште ветуваат раст, особено на пазарот на електрични автомобили, каде што доминираат Кинезите и каде што се менува перцепцијата на просечниот потрошувач. Секој петти електричен автомобил во Европа се очекува да биде кинески до 2027 година, како што објави Tech Node.

„Мислам дека светот надвор од Кина не заборави да прави добри автомобили. Особено европските производители мора итно да се вратат на нивните традиционални, препознатливи вредности – храброст, способност, иновација… Исто така, тие мора итно да работат на сопствената батерија. Фабриките за да се ослободат од нивната зависност од Кина“, заклучуваат експертите.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП