13 ноември, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАТуристите ќе донесат рекордни 800 милијарди евра во Европа во 2024-та

Туристите ќе донесат рекордни 800 милијарди евра во Европа во 2024-та

Рекордни летни температури, превисоки цени за луксузни хотели и преполни жаришта: ништо не стои на патот на европскиот летен одмор. Или барем не засега, пишува „Bloomberg“.

Новиот извештај на Европската комисија за патувања (ETC) за туристичките трошоци и трендовите на патувања, објавен во вториот квартал на 2024-та година и споделен со „Bloomberg“, потврдува дека побарувачката за регионот продолжува да расте.

Се очекува меѓународните туристи да потрошат рекордни 800 милијарди евра во Европа оваа година, покажува извештајот. Ова е зголемување од 37 отсто во споредба со нивоата пред пандемијата од 583 милијарди евра, покажуваат податоците на Светската туристичка организација на ОН. Бројот на меѓународни туристички пристигнувања е исто така зголемен за 6% во однос на 2019-та година досега, покажува извештајот, што е нов рекорд за Европа.

Американците го водат овогодинешниот туристички бум во Европа, се додава во извештајот, а 72% од рекордните туристички трошоци досега се насочени кон дестинации во Западна Европа. Дополнителен поттик на приходите дојде од посетителите од регионот и повратните туристи од Источна Азија, главно од Кина, иако уделот на трошењето на кинеските патници во овој момент не беше достапен, велат од „ETC“.

„Засега, можеме да видиме дека дестинациите во јужна Европа и Медитеранот остануваат цврсти омилени за европските патници“, рече Едуардо Сантандер, главен извршен директор на „ETC“, во коментарите испратени по е-пошта. Причината е што туристите продолжуваат да им даваат приоритет на топлото време и вредноста за парите, додава тој, а и двете може да се најдат во делови од јужна Европа.

Ова е случај во Грција, на пример, и покрај зголемените влијанија од климатските промени, вклучително топлотните бранови оваа година и шумските пожари во минатата година. Сепак, тоа не влијае негативно на атрактивноста на дестинацијата, се вели во извештајот. Навистина, оваа година земјата забележа пораст на луксузни, но достапни хотели, од кои повеќето се далеку од поскапи места како Санторини и Миконос.

Сепак, северните дестинации брзо добиваат удел на пазарот. Всушност, податоците потврдуваат промена во европските туристички обрасци. Повеќе посетители се упатија кон места со умерена клима и помалку гужви во првата половина од годината. Континуираниот раст на туризмот во поладните земји доведе до значително зголемување на меѓународните ноќевања во Данска (38%), Норвешка (18%) и Шведска (9%) од почетокот на годината во споредба со истиот период во 2019-та година.

На југ има се поголема претпочитање за помалку посетени или помалку преполни европски дестинации, покажува извештајот. Меѓународните туристички пристигнувања во Хрватска и Малта се зголемени за 7,6% и 37% соодветно во споредба со нивото од 2019-ра година, а во Албанија за 86%.

Местата со поволни девизни курсеви, исто така, стануваат се попопуларни, без разлика дали се познати или не, при што Бугарија (29%), Србија (40%) и Турција (22%) пријавија двоцифрен раст на меѓународните туристи во однос на нивоата пред пандемијата.

Што се однесува до онлајн перцепциите за Европа, кои исто така ги следи извештајот, регионот има повисоки резултати од другите ширум светот, велат од „ETC“, со 46 поени од 100 за вториот квартал од 2024-та година. На второто и третото место се Блискиот Исток, соодветно (45 поени и азиско-пацифичкиот регион (35 поени). Мерките за социјално расположение произлегуваат од следење дискусии и информации за дестинации споделени на социјалните медиуми, форуми, блогови, сајтови на компании и прегледи на интернет. Нулата се смета за средна точка, со еднакви позитивни и негативни споменувања.

Една работа поради која патниците се изнервираа е прекумерниот туризам на популарните дестинации. Но, предизвикот на некои места води до можности на други. Ова објаснува зошто малку познатите места во Норвешка, Данска и Јона привлекуваат внимание.

„Поттикнувањето на туристите да се упатат кон дестинации кои не се вообичаени, е клучно за ширење на придобивките од меѓународните туристи низ Европа“, вели Сантандер, особено кога малите бизниси се соочуваат со економски притисоци, вклучувајќи повисоки оперативни трошоци и недостиг на персонал.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП