26 јуни, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАГлобалната онлајн продажба на мало ќе порасне на 6,8 трилиони долари до...

Глобалната онлајн продажба на мало ќе порасне на 6,8 трилиони долари до 2028-ма

Вкупната глобална онлајн продажба на мало ќе порасне од 4,4 трилиони долари во 2023-та година на 6,8 трилиони долари до 2028-ма година со сложена годишна стапка на раст од 8,9 отсто (CAGR), предвидува американската консултантска компанија „Forrester“ во извештајот цитиран од публикацијата „Business Wire“.

Според извештајот на компанијата (Global Retail E-Commerce Forecast, 2024-2028), кој претставува петгодишна прогноза за вкупната, онлајн и офлајн продажбата на мало за 40 земји во светот, и покрај растот на е-трговијата од 76% (или 21,9 трилиони долари) од глобалната малопродажба сè уште ќе се одвива офлајн во 2028-ма година. Како резултат на тоа, трговците на мало мора да продолжат да инвестираат во повеќеканални маркетинг стратегии кои обезбедуваат беспрекорно искуство за купување за клиентите и онлајн и офлајн.

Во извештајот се наведува и дека зрелоста на е-трговијата на мало варира на глобално ниво. Развиените економии, вклучувајќи ги САД, Британија и Јужна Кореја, се позрели поради поголемата пенетрација на интернет и дигиталната писменост.

Како што паметните телефони и мобилната трговија стануваат се пораспространети, пазарите во развој во Азија-Пацифик, Источна Европа и Латинска Америка го достигнуваат чекорот. Оваа брза адаптација го трансформира глобалниот пејзаж на е-трговија, претставувајќи нови можности за бизнисите и за потрошувачите.

Гледајќи надвор од 2024-та година, „Forrester“ очекува континуиран раст на глобалната продажба на мало преку Интернет.

Во земјите од Западна Европа (Австрија, Белгија, Данска, Финска, Франција, Германија, Грција, Ирска, Италија, Холандија, Норвешка, Португалија, Шпанија, Шведска, Швајцарија и Велика Британија), продажбата на мало преку Интернет се очекува да порасне од 508 милијарди долари во 2023-та година на 773 милијарди долари во 2028-ма година, при што пенетрацијата на малопродажбата на интернет расте од 15 на 20 проценти. Велика Британија ќе продолжи да биде најголемиот пазар за е-малопродажба, а потоа следат Германија, Франција, Италија и Шпанија.

Во Источна Европа, пенетрацијата на онлајн малопродажбата е половина од онаа на западниот дел на континентот. „Forrester“ предвидува дека онлајн продажбата на мало за првите пет источноевропски земји – Русија, Полска, Чешка, Романија и Унгарија – ќе се зголеми од 72 милијарди долари во 2023-та година на 126 милијарди долари во 2028-ма година, бидејќи Русија и Полска се водечки во регионот.

Продажбата на мало во САД се очекува да достигне 1,6 трилиони долари до 2028-ма година, што претставува 28 отсто од вкупната продажба на мало во земјава.

Електронската трговија е позрела во САД отколку во Канада, а канадската малопродажба на мало се очекува да достигне 83 милијарди долари до 2028-ма година. Канада заостанува зад САД во пенетрацијата на е-трговија поради помалата густина на населението, помалата големина на пазарот и побавното прифаќање на потрошувачите.

Во Латинска Америка, онлајн продажбата на мало во првите шест земји – Бразил, Мексико, Аргентина, Колумбија, Перу и Чиле – ќе порасне од 109 милијарди долари во 2023-та година на 192 милијарди долари до 2028-ма година.

Во азиско-пацифичкиот регион, продажбата на мало преку Интернет за првите пет земји – Кина, Јужна Кореја, Јапонија, Индија и Австралија – се очекува да се зголеми од 2,2 трилиони долари во 2023-та година на 3,2 трилиони долари во 2028-ма година, при што Кина води во регионот. Кина и Јужна Кореја се првите две земји на глобално ниво во однос на пенетрацијата на е-трговија, и секоја од нив очекува пенетрацијата на малопродажбата на интернет да надмине 40 проценти до 2028-ма година.

Во првите шест земји во Југоисточна Азија – Индонезија, Тајланд, Виетнам, Малезија, Филипини и Сингапур – е-малопродажбата ќе достигне 93 милијарди долари во 2023-та година и ќе порасне на 193 милијарди долари до 2028-ма година за да формира 17,4 отсто од вкупниот број. Индонезија го предводи регионот во пенетрацијата на малопродажбата на интернет, а потоа следат Малезија и Сингапур. Филипините и Виетнам ќе забележат комбинирана годишна стапка на раст од повеќе од 20 проценти во следните пет години, надминувајќи ги другите земји во регионот.

„Растот на онлајн пазарите, социјалната трговија, продажбата во живо и трговијата директно до потрошувачите ќе го забрза глобалниот раст на онлајн малопродажбата во следните пет години“, рече Џитендер Миглани, главен аналитичар за прогнози во „Forrester“. Сепак, зрелоста за е-трговија и можностите за раст варираат во голема мера во зависност од регионот. Затоа, трговците на мало и брендовите мора да имаат длабоко разбирање за клучните двигатели на растот на малопродажбата и е-трговијата на нивните приоритетни пазари и соодветно да ги приспособат своите стратегии за да успеат, додаде Милгани.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП