20 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАСе враќаат на пазарот купените јахти за време на Ковид-19

Се враќаат на пазарот купените јахти за време на Ковид-19

Некои сопственици на јахти од времето на пандемијата се враќаат на копно, пишува „CNBC“.

Ковид-19 предизвика „голем пораст“ на продажбата на јахти, вели Ричард Ален, главен оперативен директор на компанијата за јахти Simpson Marine со седиште во Хонг Конг.

„Гледаме многу луѓе кои имаат свои јахти веќе две години, сакаат да патуваат. Во последните неколку месеци, разговарајќи со други луѓе во индустријата, видовме зголемување на советодавната активност за … продажба на јахти“, забележува Ален.

Тоа беше очекувано, вели Паоло Касани, извршен директор на компанијата за јахти со седиште во Монако, „Camper & Nicholsons“.

„Во 2021-ва година продадовме повеќе од двојно повеќе јахти отколку во 2019-та година. Прашање на време беше кога јахтите повторно ќе се најдат на пазарот“, рече Касани.

Ентузијазмот за јахти останува висок, иако продажбата опаѓа од 2021-ва година, вели Касани.

„Индустријата се враќа во 2019 година. И мораме да правиме разлика помеѓу стари и нови јахти бидејќи побарувачката за нови јахти е сè уште многу висока“, додава тој.

Како што повеќе јахти влегуваат на секундарниот пазар, цените се намалуваат, иако малку, од највисоките нивоа од пандемијата, забележува Касани.

„Цените сз уште се многу високи. Сè уште постои јаз меѓу понудата и побарувачката… но мислиме дека сè уште ќе има пад на цената во 2024-та година“, вели тој.

Но, некои купувачи на јахти во Азија не продаваат, всушност тие ги заменуваат своите јахти со поголеми бродови, вели Ален.

„Некои навистина го сакаат начинот на живот со јахти и веќе се префрлаат на … поголеми бродови“, забележува тој.

Азија, континент со растечко богатство и бројни островски земји, од кои многу се топли во текот на целата година, долго време се смета за следната граница за глобален раст на пазарот на јахти.

Касани и Ален, кои разговараа за „CNBC“ на маргините на вториот годишен фестивал на јахти во Сингапур, се согласија дека пазарот на јахти на копното расте.

Но, Касани вели дека темпото е „побавно од очекуваното“ поради многу причини, вклучувајќи култура, начин на живот и недостаток на инфраструктура.

„Но, ние сепак мислиме дека Азија има многу висок потенцијал“, забележува тој.

Ален вели дека различните и напорни „правила и прописи“ во регионот го попречуваат напредокот.

„Треба да го олесниме движењето на јахтите во регионот. Во една земја може да ви биде дозволено да возите јахта со одредена големина, но во друга можеби не“, објаснува тој.

Комплицираните визни барања за странските екипажи се проблематични, како и високите увозни давачки, кои можат да достигнат 40 отсто на некои пазари, додаде Ален.

„Мораме многу да лобираме кај владите за да се олесни увозот на јахти. Има многу лоби групи како „ICOMIA“… кои работат многу повеќе во соработка со различни трговци за да имаат глас пред владите“, забележува тој.

Меѓународниот совет на здруженија на поморска индустрија (ICOMIA) беше домаќин на дводневна конференција пред фестивалот на јахти во Сингапур за да се решат проблемите со кои се соочува индустријата, од одржлив сообраќај до недостаток на поморска инфраструктура во земји со висок потенцијал како Индонезија, Филипини и Виетнам.

Во „Simpson Marine“ веруваат дека глобалниот пазар за поморско слободно време ќе достигне 46,5 милијарди долари во 2027-ма година, што компанијата вели дека ќе го почувствува локалната економија преку отворање работни места и приходи од туризам.

„Индустријата за јахти вработува илјадници луѓе кои градат бродови, ги сервисираат јахтите. Тоа е … одлична индустрија што земјите треба да ја прифатат“, вели Ален.

Поновите облици на сопственост го поевтинуваат возењето со јахти, а тоа ја отвора индустријата за повеќе луѓе. Еден модел кој е особено популарен во Австралија е синдицираната сопственост, каде што сопствениците купуваат дел од една јахта, забележува Ален.

Други целосно ја избегнуваат сопственоста, избирајќи пофлексибилни модели на претплата кои сега се вообичаени во многу форми на забава, од музика до телевизија.

„Гледаме огромен раст во јахт-клубовите. Тоа е речиси како да станете член на теретана или голф клуб. Плаќате месечна членарина и можете да користите јахта многу денови во неделата. Тоа е многу популарна опција за луѓе кои не сакаат да се справат со сите формалности поврзани со купувањето на јахта“, коментира Ален.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП