30 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАОва лето најжешкиот тренд во Европа ќе бидат пакет аранжманите

Ова лето најжешкиот тренд во Европа ќе бидат пакет аранжманите

Летови, хотели, трансфери и храна на само неколку клика – аранжманите за одмори се најжешкиот тренд во Европа ова лето, пишува „Bloomberg“.

Пакетните одмори, кои некогаш се сметаа за старомодна нишка која најмногу им се допаѓаше на бејби бумовите, се враќаат неочекувано откако беа целосно избришани за време на пандемијата. Побарувачката за сеопфатни пакети расте бидејќи младите туристи изгледаат поповолно на сè пософистицираните понуди за прифатливи одмори без стрес.

Се очекува растот да надмине 11 отсто на глобално ниво оваа година, при што Западна Европа се приближува до нивоата пред пандемијата, според фирмата за истражување на пазарот „Euromonitor International“. Пазарот во Обединетото Кралство веќе се врати на нивоата од 2019-та година, а Германија не е далеку зад себе.

„Сите мислевме дека таа нишка е мртва бидејќи Интернетот им дозволуваше на луѓето да состават свои пакети. Но, со сите нарушувања околу Ковид-19 сега луѓето сакаат да имаат сè покриено во еден пакет“, коментираше овој месец извршниот директор на „Lufthansa“, Карстен Спор.

Авиокомпаниите сега гледаат големи можности за профит во дел од нивниот бизнис што долго време го сметаа за двор. Британската нискобуџетна авиокомпанија „EasyJet“ објави раст на патниците од 35% во својата работа за одмор оваа година, а „Jet2“ и „TUI“ објавија зголемен интерес за аранжмани. Сегментот станува сè поважен за растот на „Lufthansa“, вели Спор.

„TUI“ и другите компании ги развиваат своите понуди за да ги задоволат потребите на помладите клиенти кои се запознаени со интернет. Изборот е поразновиден со искуства кои го надминуваат традиционалното патување до дестинација на сонце и плажа, вели Каролин Бремнер, виш шеф за аналитика за патувања во „Euromonitor“.

„EasyJet Holidays“, на пример, им нуди на гостите ново искуство од 162 фунти (206 долари) – обиколка со водич низ Националниот парк „Thingvellir“ во Исланд, каде што се среќаваат американската и евроазиската тектонска плоча, проследено со посета на вулкански кратер и нурнување во Сината лагуна. „TUI“ неодамна додаде 11-ноќна турнеја за гледање слонови и нилски коњи во Кенија.

Туристичките компании, исто така, приспособуваат пакети за големи семејства со различни интереси, а опциите погодни за клиентите, како што се плаќањата на рати, погодностите погодни за деца и плановите за оброци со сеопфатен оброк се „безбеден облог“ за клиентите притиснати од зголемените цени, вели Бремнер.

„Тие нудат добра вредност за парите каде што трошоците се фиксирани однапред“, додава таа.

На глобално ниво, се очекува приходите од пакет-аранжмани оваа година да достигнат 280 милијарди долари, или 86% од нивото во 2019-та година, според податоците на „Euromonitor“. Додека поширокиот пазар на авијација ги достигна нивоата пред Ковид-19 минатата година, според Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт, пакетите патувања треба да закрепнат од поголем пад – повеќе од две третини од приходите исчезнаа кога пазарот го допре дното во 2020-та година.

Се зголемуваат годишните одмори. Графикон: „Bloomberg“.

Сегментот првпат се здоби со популарност во 1960-тите кога туристите бараа пристапен начин за разгледување и посета на плажата. Авионските патувања во странство станаа подостапни со модерни авиони со едно тело како што е „Boeing 737“, а туроператорите понудија рекреативни патувања во Шпанија.

Пазарот забави во 1990-тите кога туристите почнаа да сурфаат на Интернет за да резервираат свои летови и сместување одделно. Жестоката конкуренција доведе до колапс на компанијата за аранжмани „Thomas Cook“ непосредно пред пандемијата.

Авиокомпаниите сега се во неповолна положба ако не нудат пакет одмор. „Ryanair Holdings“ ги намали прогнозите за профит откако онлајн туристичките компании престанаа да ги продаваат своите летови поради долготрајниот спор. Ирскиот нискобуџетен превозник оттогаш соработува со „TUI“ и други компании за да ги рекламира своите летови.

Во Европа, Британците и Германците традиционално ги водат годишните патувања од постудени клими до сончеви дестинации во Шпанија, Грција и Португалија. Секоја земја има одредена популарност меѓу другите – нивната конкуренција за лежалки е легендарна.

Обединетото Кралство е најголемиот европски извор на излезни туристи и втор во светот по САД. Минатата година достигна 99 отсто од нивоата пред пандемијата и се очекува да порасне за 11 отсто оваа година, прогнозира„ Euromonitor“. Се очекува Германија да закрепне на околу 91 отсто од големината пред пандемијата.

Други земји, исто така, доаѓаат во прв план, при што се очекува Италија да забележи раст од 26 отсто оваа година, а Хрватска може да напредува за 16 отсто до 2028-ма година, прогнозира „Euromonitor“.

„TUI“ објави дека неодамна забележала поголема побарувачка од Франција, а евтината поделба на „Lufthansa“, „Eurowings“, рече дека Чешката Република станува сè поважен пазар.

„Додека повеќе млади луѓе го прифаќаат концептот, аранжманот за одмор е сè уште област резервиран за постари клиенти кои се привлечени од едноставноста на работа со еден добавувач“, рече Џени Брајанс, виш аналитичар за патувања во „Mintel“.

Но, изгледите за иден раст се силни, вели Пол Чарлс, главен извршен директор на туристичката консултантска агенција „PC Agency“. Операторите нудат поквалитетни пакети од порано, а нивниот маркетинг се подобрува, известува тој.

По колапсот на „Thomas Cook“, „EasyJet“ виде можност да го развие својот бизнис за аранжмани за одмор нудејќи поголема вредност и флексибилност, вели извршниот директор Јохан Лундгрен. Сега, „не гледам никакви граници за тоа“, забележува тој.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП