27 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАГоривото што ја придвижува европската економија почнува да се намалува

Горивото што ја придвижува европската економија почнува да се намалува

Пазарот на дизел во Европа покажува знаци на оптоварување бидејќи затворањето на рафинериите и прекините на транспортните текови низ Црвеното Море го намалуваат снабдувањето со гориво што ја напојува економијата на континентот, пишува „Bloomberg“.

Пазарот е затегнат некое време, оптоварен со санкциите со кои се прекинува увозот од Русија, затворањето на европските фабрики и рафинираното производство малку непроменето – делумно како одговор на ограничувањата на снабдувањето од ОПЕК +. Трговците сега се соочуваат со прекин поради сезонското одржување на постројките и нападите врз руските енергетски капацитети, како и прекините на снабдувањето преку Црвеното Море, што доведе до зголемени цени на товарите.

Премиум дизелот се тргува со над суровата нафта скокна на највисокото ниво за овој период од годината од најмалку 2012-ра година. Освен што ја поттикнува инфлацијата, ситуацијата врши притисок и врз виталните економски сектори како што се тешкиот транспорт, земјоделството и градежништвото.

Фјучерсите на дизелот за испорака овој месец се зголемија значително повеќе од договорите за испорака подоцна во оваа година, ситуација типично карактеристична за тесниот пазар.

„Очекуваме да видиме пад на залихите на дизел/бензин во северозападна Европа во следните два месеци“, рече Ема Хушам, аналитичар во „Wood Mackenzie Ltd“.

Таа го наведе пролетното одржување на рафинериите, како и „ограничените набавки од клучните извозни центри и влијанието на прекинот на транспортот преку Црвеното Море и Суецкиот канал врз тековите кон Европа.

Дизелот е најважното гориво што се користи на целиот континент. Побарувачката за дизел гориво во земјите-членки на Европската Организација за економска соработка и развој (ОЕЦД) ќе изнесува повеќе од 6 милиони барели дневно во 2021-ва и 2022-ра година, далеку пред другите нафтени продукти како што е бензинот, проценува Меѓународната агенција за енергетика (MAE).

Релативно нискиот увоз го зголемува проблемот со снабдувањето. Вкупните испораки на дизел гориво во Европската унија (ЕУ) и Велика Британија во јануари се под нивоата и од претходниот месец и во однос на претходната година, покажуваат податоците на консултантската куќа „Vortexa Ltd“.

Сепак, товарите продолжуваат да пристигнуваат од Индија и Блискиот Исток, при што многу пратки кружат низ Африка за да се избегнат нападите на бунтовниците Хути во Црвеното Море, зголемувајќи ги времето и трошоците за транзит. Други добавувачи, како што се САД и Турција, исто така продолжуваат да испраќаат.

Влијание на сезонското одржување

Закажаното сезонско одржување на рафинериите, исто така, го ограничува снабдувањето со дизел. Производството во дестилериите за сурова нафта – срцето на рафинирањето нафта – во Европа ќе изнесува вкупно 440.000 барели дневно во овој квартал, рече Хушам. И покрај тоа, производството е за 110.000 барели помалку од лани.

Можеби најважниот фактор овде е заканата од нови напади со беспилотни летала од Украина врз руски објекти. И покрај санкциите на Западот, Русија сè уште извезува милиони барели дизел гориво, а секое нарушување на тие текови ќе влијае на светскиот пазар.

Прогнозата на „Wood Mackenzie“ за намалување на залихите на бензин и дизел овој и следниот месец е во согласност со историските бројки за ЕУ ​​и ОК. После тоа, консултантската куќа очекува залихите постепено да закрепнуваат.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП