3 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАГлобалните синџири на снабдување во голема опасност поради хаосот во Црвеното Море

Глобалните синџири на снабдување во голема опасност поради хаосот во Црвеното Море

Нападите на милитантите Хути поддржани од Иран врз бродовите во Црвеното Море веќе ја разнишаа глобалната трговија. И може да има нови нарушувања и зголемување на цените за пратките на стоки и гориво.

Неколку големи бродски компании и превозници на нафта ги прекинаа своите услуги преку Црвеното Море бидејќи повеќе од десет бродови беа нападнати од почетокот на војната меѓу Израел и Хамас на почетокот на октомври.

Сега поморската индустрија – и светот – чекаат да видат како ќе одговорат САД. Американскиот секретар за одбрана Лојд Остин се очекува да даде повеќе детали за американската стратегија во вторник, изјави за новинарите во понеделникот портпаролот на Советот за национална безбедност Џон Кирби.

MSC, Maersk, Hapag Lloyd, CMA CGM, Yang Ming Marine Transport и Evergreen рекоа дека веднаш ќе ги пренасочат сите планирани патувања за да ја осигураат безбедноста на нивните морнари и бродови. Заедно, овие океански бродови претставуваат околу 60% од глобалната трговија.

Евергрин, исто така, соопшти дека привремено ќе престане да прифаќа каков било товар за Израел, прекинувајќи ја својата услуга за испорака до Израел. Orient Overseas Container Line (OOCL), која е дел од кинеската компанија COSCO Shipping Group, исто така престана да прима израелски товар, наведувајќи ги оперативните проблеми.

„Околу 30% од увозот на Израел доаѓа преку Црвеното Море на контејнерски бродови резервирани два до три месеци однапред за потрошувачки или други производи, што значи дека ако патувањето се продолжи сега, производите со рок на траење од два до три месеци нема да вреди да се увезува од Далечниот Исток“, рече Јони Есаков, кој е член на извршниот одбор на Израелската поморска комора.

Увозниците поради неизвесност ќе мора да ги зголемат залихите и да платат многу повеќе, а другите ќе губат на своите пазари бидејќи времето до пазарот не е конкурентно“, додаде Есаков.

Во понеделникот, нафтениот гигант БП соопшти дека исто така ќе ја запре бродската активност во Црвеното Море додека Хутите со седиште во Јемен продолжуваат со своите напади.

„Безбедноста на нашите луѓе и оние кои работат во наше име е приоритет на БП. Во светло на влошената безбедносна ситуација за бродовите во Црвеното Море, БП одлучи привремено да ги паузира сите транзити низ Црвеното Море“, се вели во соопштението на компанијата за CNBC. „Постојано ќе ја разгледуваме оваа превентивна пауза, во зависност од околностите како се развиваат во регионот.

Групата танкери за нафта Фронтлајн исто така соопшти дека го избегнува Црвеното Море.

Нападите веќе ги зголемија трошоците за испорака. Од почетокот на војната Израел-Хамас, Азија-САД. Цените на источниот брег се зголемија за 5% до 2.497 долари за контејнер од 40 метри, според Freightos. Тоа би можело да стане уште поскапо бидејќи големите компании го избегнуваат Суецкиот канал, кој се влева во Црвеното Море, и наместо тоа избираат да ја обиколат Африка за да стигнат до Индискиот Океан.

Ова ја продолжува рутата на испорака до 14 дена, што доведува до повисоки трошоци за гориво. И бидејќи на бродовите им треба подолго време да стигнат до нивните дестинации, решението резултира со воочено „намалување на капацитетот на бродот“. Доцнењето на испораката на контејнери и стоки е неизбежно.

Превозот со контејнери претставува речиси една третина од целокупниот глобален превоз, со проценета вредност од 1 трилион американски долари во транспортирана стока, според Мајкл Алдвел, извршен потпретседател за поморска логистика во Kuehne+Nagel.

„Околу 19.000 бродови годишно пловат по Суецкиот канал“, рече Олдвел. „Се предвидува дека продолженото време на вода ќе апсорбира 20% од капацитетот на глобалната флота, што ќе доведе до потенцијални доцнења во достапноста на ресурсите за испорака.

Ќе има и одложувања во враќањето на празните контејнери во Азија, што само ќе придонесе за проблемите во синџирот на снабдување, додаде тој.

Мудис ги истакна одложувањата во белешката до клиентите.

„Оваа ситуација, ако се продолжи повеќе од неколку дена, ќе има позитивни кредитни импликации и за индустријата за транспорт на контејнери и за пазарите на танкери и рефус“, напиша Даниел Харлид, висок кредитен службеник во Мудис. „Но, исто така го зголемува ризикот од понатамошни нарушувања во синџирите на снабдување.

„Инвентарниот простор на Црвеното Море е проширен за 3 степени на север за да се земе предвид дострелот на ракетите од Јемен, што ја одразува динамичната и променлива ситуација во која сопствениците на бродови

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП