Германскиот производител „Porsche“ штотуку ја претстави новата, трета генерација на „Panamera“. На прв поглед автомобилот изгледа како фејслифт, но неговите креатори се категорични дека станува збор за целосно нов модел во кој многу работи се променети.
„Porsche“ не откри никакви детали за платформата, па најверојатно ќе биде исто. Досега, „Panamera“ се базираше на архитектурата „Modular Standard Powertrain“ (MSB), која може да се најде и во „Bentley Continental GT“, како и меѓу другите модели на „VW Group“.
Визуелно, автомобилот не се истакнува многу, но ако се погледне добро, промените се јасно видливи. Предни и задни браници, хауба, задна врата, калници и врати, линија на страничните прозорци – сето ова е малку измазнето и модернизирано. Матрикс LED фаровите се стандардни, HD матрикс LED светло со 32.000 пиксели по фар и опсег на зраци од 600 метри е достапно со дополнителна цена.
Новата „Panamera“ е долга 5,05 метри, широка 1,94 метри и висока 1,42 метри. Проширената верзија додава 15 сантиметри, што речиси точно одговара на вредностите на претходниот модел.
Најпрво моделот ќе се нуди со две опции за возење. Ова се основната и врвната верзија. „Panamera“ и „Panamera 4“ имаат освежена верзија на 2,9-литарски V6 со твин-турбо. Подобрувањата во зголемениот притисок, вбризгувањето и времето на палење ја зголемуваат моќноста од 330 на 353 ks. Вртежниот момент е зголемен за 50 до 550 Nm. Основната варијанта со погон на задните тркала забрзува од 0-100 km/h за 5,2 секунди и достигнува максимална брзина од 272 km/h. Со погон на четири тркала, тоа е 4,8 секунди и 270 km/h.
Врвот на портфолиото продолжува да биде plug-in хибридната верзија. Сепак, „Panamera Turbo E-Hybrid“ не се приближува до тие 739 ks на новиот „Cayenne Turbo E-Hybrid“. Купувачите ќе треба да се задоволат со 680 ks и 930 Nm. Во претходниот „Turbo S E-Hybrid“, моќноста беше 680 ks. и вртежен момент од 850 Nm.
Новиот систем комбинира „сериозно ревидиран“ твин-турбо 4.0-литарски V8 со нов електричен мотор кој сега достигнува 190 ks (претходно имаа 136 ks). Електричниот мотор е интегриран во куќиштето на 8-брзинскиот менувач со двојна спојка, кој исто така е силно модифициран. Според производителот, ова заштедува пет килограми во споредба со решение со дополнително куќиште.
„Turbo E-Hybrid“ забрзува од 0-100 km/h за 3,2 секунди и има максимална брзина од 315 km/h. Како и кај PHEV варијантите на Cayenne, капацитетот на батеријата се зголемува на 25,9 kWh. Електричниот опсег во циклусот WLTP се зголемува на 91 километар. Благодарение на новите вградени полначи со моќност од 11 kW, батеријата се полни за 2 часа и 39 минути.
Новата двокоморна воздушна суспензија со два вентили е стандардна за моделот. Дебитираше на фејслифтот на „Cayenne“, каде што е потребен уште еден огромен скок во однос на удобноста без да му ја одземе динамиката на возењето на автомобилот.
Третата „Panamera“ има и нова суперактивна еднокоморна суспензија наречена „Porsche Active Ride“. Неговите креатори се категорични дека тој ги надминува сите други концепти на шасијата во основните параметри и нуди „досега недостижен опсег помеѓу удобноста на возењето и динамиката на возењето“.
Ова се постигнува со целосно нови активни амортизери (исто така со технологија со два вентили), секој поврзан со електрично контролирана хидраулична пумпа. Пумпата генерира волуменски проток заснован на побарувачката во амортизерот. Тоа значи дека помеѓу каросеријата и тркалата се создаваат екстремно брзи и исклучително прецизни сили, кои мора да се спротивстават на силите на патот (никогаш не е совршено рамен) и да ги компензираат колку што е можно повеќе.
Новата „волшебна“ шасија е дизајнирана да го одржува нивото на телото на автомобилот дури и при нагло сопирање, управување и маневри за забрзување. Ако се активира соодветниот режим, шасијата може да го компензира претерано наведнувањето за да ги намали забрзувањата што делуваат на патниците.
Според инженерите на „Porsche“, возилото треба „да се свитка на мотоцикл“, потоа да го повлече предниот дел надолу кога забрзува, а задниот дел кога забавува. Исто така е полесно да се влезе и излезе од автомобилот. За таа цел, каросеријата може да се подигне кога возилото е во мирување.
Внатрешноста на новата „Panamera“ во голема мера се заснова на она што веќе го видовме на „Taycan“ и „Cayenne“. Селекторот на брзините се наоѓа десно од воланот, има големи дигитални инструменти од 12,6 инчи, централен екран од 12,3 инчи и од неодамна 10,9 инчен дисплеј за совозачот. Инфозабавниот екран може да се користи и за пренос, но само кога „Panamera“ е неподвижна. Функциите како климатизација, масажа на седиштата или амбиентално осветлување сега може да се контролираат директно преку „Apple CarPlay“ или „Siri“.
Опремата на моделот вклучува и голем број асистенти на возачот. Стандардниот „Active Speed Assist“ сега е во интеракција со препознавање сообраќајни знаци. Има активно водење по лента и помош за вкрстен сообраќај. „Evasion Assist“ сега е исто така дел од сетот на функции. Друга нова карактеристика е тоа што возачот повеќе не треба да биде во автомобилот за време на процесот на автоматско паркирање, па тоа сега може да се прави и преку мобилен телефон.
Третата генерација сега е достапна за нарачка. Испораките ќе започнат во март 2024-та година. Цените започнуваат од 107.800 евра за бензинскиот мотор со 353 ks. Верзијата со погон на четири тркала е достапна од 111.900 евра. Производителот наглото зголемување на цената од речиси 10.000 евра го објаснува со продолжената стандардна опрема, како што се воздушното потпирање или матричните LED фарови. „Panamera Turbo E-Hybrid“ започнува од 192.500 евра.