26 февруари, 2024
ПочетнаМАКЕДОНИЈАПолицајците „ги гребат со нокти“ фолиите за затемнување на стаклата на возилата

Полицајците „ги гребат со нокти“ фолиите за затемнување на стаклата на возилата

Многу возачи во Скопје се решаваат да монтираат фолии за затемнување на стаклата на своите автомобили, а без притоа да го направат потребниот а-тест.

Тие велат дека фолиите им даваат повеќе приватност и убав изглед на возилото, но и дека ги штитат од сонцето и од топлината.

Но, оваа пракса не им се допаѓа на сообраќајните полицајци, кои често ги запираат и ги казнуваат овие возачи.

Еден од „казнетите“ е и скопјанецот Дејан Новковски, кој монтирал темни фолии на сите стакла на својот автомобил.

Тој раскажува дека неодамна го запрела сообраќајна полиција, а полицаецот сам почнал да ги одлепува фолиите од неговиот автомобил.

„Не ми се веруваше што направи полицаецот. Ми го уништи целиот автомобил. Фолиите биле лепени со специјално лепило и тие не се одлепуваат така лесно. Тој остави големи лепенки и направи оштетувања на стаклата. Освен тоа, ми пиша и казна од 250 евра. Јас мислам дека тоа е прекумерно и неправедно”, ни изјави Новковски.

Според Законот за безбедност на сообраќајот, возачите кои монтираат фолии за затемнување на стаклата на своите автомобили треба да направат соодветен а-тест за фолии.

А-тестот е испит кој го проверува нивото на пропустливост на светлина на стаклата. Ако тоа ниво е под 70% за предните странични стакла и под 50% за задните странични стакла и на задното стакло, тогаш возачот не може да го користи автомобилот на јавен пат.

Според Министерството за внатрешни работи, целта на овие правила е да се обезбеди видливост и безбедност на возачите и пешаците.

Вработени во МВР за Денар брифираат дека полицијата има право да ги одлепува фолиите од автомобилите кои немаат а-тест, и да ги казнува возачите со 250 евра.

Но, овие мерки не се доволни за да ги спречат возачите да монтираат фолии за затемнување на стакла на своите автомобили. Некои од нив велат дека тоа е нивно право и дека не ја загрозуваат безбедноста на другите.

Други, пак, се жалат дека а-тестот е прескап и дека полицијата го злоупотребува своето право.

„Јас сум возач со 20 години искуство и никогаш сум немал проблем поради фолиите. Тие ми помагаат да се заштитам од сонцето и да не ме заслепуваат светлата од другите автомобили. Исто така, ми даваат повеќе приватност и убав изглед на автомобилот. Не мислам дека тоа е незаконско или опасно”, вели Антонио Стефановски од Кисела Вода.

Возачите кои сакаат да монтираат фолии за затемнување на стакла на своите автомобили треба да бидат свесни за законските последици.

Тие треба да го направат а-тестот или да ги отстранат фолиите пред да излезат на пат. Во спротивно, ризикуваат да бидат запрени, казнети и оштетени од страна на полицијата.

А што точно вели законот?

Во Законот за безбедност во сообраќајот и патиштата казните кои се предвидени за овој прекршок се од 250 евра за возачот, 500 евра за одговорното лице во компанијата и дури и до 10.000 евра за големите трговци.

Стакла кои може дополнително да се затемнат до тој степен што пропустливоста на светлина на стаклото заедно со налепената фолија на него, да биде најмалку:

– 75% за ветробранското стакло и
– 70% за предните бочни стакла (кај возачот и совозачот – пред „B” носачите).

Ова не се однесува за тесната лента која се поставува на горниот раб на ветробранското стакло, и која е наменета за заштита од сонце.

На ветробранското стакло дозволено е затемнување до 25%, додека кај стаклата кај возачот и совозачот дозволено е затемнување до 30%. За задните стакла нема ограничувања доколку возилото има два ретровизори.

На стаклата на возилата не се поставуваат огледални фолии.

Доколку стаклата на задната страна на возилата се затемнети така што пропуштаат помалку од 30% светлина, тогаш возилото треба да биде опремено со ретровизори на двете страни.

Б.З.М.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП