3 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАПотрошувачката на гориво за транспортот ќе достигне врв околу 2030-та

Потрошувачката на гориво за транспортот ќе достигне врв околу 2030-та

Потрошувачката на гориво за транспортот ќе достигне врв до 2030-та година, а потоа постепено ќе се намалува на 725 милиони тони еквивалент на нафта годишно во 2050-та година, објави Меѓународната агенција за енергија (ИЕА) во својата прогноза.

Податоците на агенцијата покажуваат дека една година откако пандемијата на коронавирусот накратко ги промени трендовите, копнениот транспорт беше одговорен за 20% од финалната потрошувачка на енергија и околу 50% од глобалната потрошувачка на нафта. Поради развојот на економијата и зголемувањето на населението, потребите за транспорт значително пораснаа во последните децении.

Декарбонизацијата на транспортот е меѓу главните предизвици на зелената транзиција, се гледа од анализите. Во периодот 2000 – 2021 година, емисиите на јаглерод диоксид од копнениот транспорт се зголемија за околу 40%. Во 2021-ва година директните емисии од транспортот се 7,7 гигатони, од кои 95% се поврзани со потрошувачката на нафта. Главните загадувачи се Индија и Кина, кои испуштија околу 1,5 милиони тони јаглерод диоксид во 2021-ва година.

Од 2021-ва година, во светот има околу 2,3 милијарди автомобили. Најзначајниот раст на регистрациите има во големите економии во развој – Индија, Кина, Бразил, Јужна Африка итн., забележува ИAE. Според податоците на агенцијата, до 2000-та година имало 185 милиони регистрирани автомобили, а 21 година подоцна веќе биле 1 милијарда. Во остатокот од светот растот бил 42%.

Намалувањето на емисиите е предизвик за економиите во развој, додава агенцијата, посочувајќи на некои успешни примери од овие земји, како што е промоцијата на јавниот транспорт постигнат преку брзите автобуски линии во градовите во Индонезија и Бразил.

Електрификација на јавниот превоз – преку повеќе електрични автобуси и електричен транспорт (колички, возови или трамваи) е исто така решение, а во однос на личните електрични автомобили во некои земји сè уште има програми за поттикнување на купувањето, бидејќи нивните цени продолжуваат да бидат повисоки наспроти возилата со конвенционални мотори.

Покрај тоа, градските власти можат да поддржат и други иницијативи за намалување на загадувањето на воздухот – пешачење или возење велосипед.

Економиите во развој имаат на располагање средства од различни институции – развојни банки, инфраструктурни проекти, како и финансиски институции и компании, за да можат да ја спроведат зелената трансформација, известуваат и од ИАЕ.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП