2 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАФранцуската економија изненади со побрзиот раст во вториот квартал

Француската економија изненади со побрзиот раст во вториот квартал

Економијата на Франција порасна побрзо од очекуваното во вториот квартал, пријатно изненадувајќи со своите резултати, додека стравувањата од рецесија се вртат во 20-члената еврозона, пишува „Bloomberg“.

Поттикнат од порастот на извозот, бруто домашниот производ (БДП) на втората по големина членка на валутниот блок порасна за 0,5 отсто во периодот април-јуни во однос на претходните три месеци, кога порасна за 0,1 отсто, соопшти статистичката агенција „Insee“ во петокот. Економистите анкетирани од „Bloomberg“ очекуваа пораст од 0,1%.

Податоците се охрабрувачки откако гувернерката на Европската централна банка Кристин Лагард во четвртокот ја претстави влошената економска слика за еврозоната во наредните месеци. Германија, најголемата економија на континентот, веќе се бори да излезе од рецесија, а активноста на приватниот сектор во блокот како целина укажува на намалување во јули.

Во Франција, иако извозот беше зголемен со испораките на бродови за крстарење, потрошувачката на потрошувачите се намали за 0,4%, а инвестициите се зголемија за само 0,1%.

„Економските изгледи за еврозоната во блиска иднина се влошуваат главно поради послабата домашна побарувачка“, рече Лагард по зголемувањето на каматните стапки во четвртокот по деветти пат од јули 2022-ра година.

„Со текот на времето, забавувањето на инфлацијата, зголемувањето на приходите и подобрувањето на условите за снабдување треба да го поддржат закрепнувањето“, додаде таа.

Сепак, бранот зголемувања на каматните стапки ги зголеми трошоците за задолжување за француските домаќинства и бизниси, а растот на потрошувачките цени останува далеку над целта на ЕЦБ од 2%. Податоците за инфлацијата се очекува да покажат мало забавување на француската инфлација во јули до 5,1%. Во понеделник ќе бидат објавени податоците за сите земји од еврозоната заедно со податоците за БДП-то.

Како што инфлацијата на храната се забрзува, француските потрошувачи бараат да ги намалат трошоците, што доведува до раст на продажбата на стоки со приватна етикета во „Carrefour SA“ – тие растат двојно побрзо од продажбата на националните брендови.

„Сè уште сме во ова инфлаторно опкружување со пад на трговијата, со притисок врз обемот, со раст на продажбата на приватни етикети и сите нови трендови во однесувањето на клиентите што ги видовме во текот на една година“, коментираше во средата извршниот директор на „Carrefour“, Александар Бомпар за време на презентација на најновите финансиски резултати на компанијата.

Посебен извештај покажа дека потрошувачката на француските потрошувачи почнала да се опоравува кон крајот на кварталот, зголемувајќи се за 0,9% во јуни поради делумното закрепнување на набавката на храна.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП