28 март, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАЗападот се бори да најде нови ограничувања за приходите на Москва

Западот се бори да најде нови ограничувања за приходите на Москва

Земјите од Г-7 и ЕУ размислуваат за нови санкции против Русија во позадина на 14-месечната војна против Украина, пишува „Bloomberg“. Но, Западот повеќе не може да најде област за ограничување со цел значително да ги намали приходите што ги користи Москва за финансирање на војната.

Во моментов земјите се фокусираа на затворање на дупките. Земјите од ЕУ, на пример, сега го подготвуваат 11-тиот пакет санкции, во кој се разговара за ограничувањата на транзитот на стоки низ Русија, како и за санкциите против комерцијалните бродови кои пловат со исклучени транспондери. Предвидени се и санкции против околу 40 лица, според извори на агенцијата.

Посебни пакети подготвуваат САД, Јапонија и Канада. Отава, на пример, се подготвува за санкции против руската одбранбена индустрија и поврзани со депортацијата на украинските деца. Сепак, сите овие мерки мора прво да бидат одобрени, во случајот со ЕУ со целосно едногласност, и координирани за да имаат подобар ефект.

Некои од нив бараат и дипломатски напори да бидат прифатени од трети земји кои не ги применуваат западните ограничувања.

Сојузниците на Украина веќе го ограничија рускиот трговски и финансиски сектор, но податоците на „Bloomberg“, засновани на информации од Министерството за финансии, покажуваат дека приходите од продажбата на енергетски ресурси почнуваат да се опоравуваат.

Уште повеќе, извозот на нафта од Русија се зголемува, и покрај извештаите за намалување на производството за 0,7 милиони барели дневно од март. Статистиката не објавува податоци за производството на нафта и природен гас, кои традиционално се дел од податоците за индустријата. „Гаспром“ од почетокот на годинава повеќе не дава информации ниту за извозот, ниту за производството на суровината.

На крајот на април, извозот надмина 4 милиони барели дневно, ниво достигнато за прв пат од почетокот на војната во Украина. Според податоците на Кремљ, приходите од продажба се зголемиле за 9 милиони долари на 56 милиони долари во периодот од 22-ри до 28-ми април. Министерството за финансии на Русија известува дека цената на руската сорта Урал во периодот од 15-ти март до 14-ти април изнесувала 51,15 долари за барел.

„Bloomberg“ користеше официјални податоци за движењето на нафтените танкери натоварени со руска нафта. Тие можат да бидат одложени, од пристанишните власти или од лоши временски услови кои ги задржуваат танкерите на отворени води подолго.

Главни дестинации се Кина и Индија, како и мали количини кон Турција. Во последната недела од април, азиските клиенти добија по 3,25 милиони барели руска нафта, количините од танкери кои објавија пат до континентот, како и оние кои патуваа без декларирана дестинација, но завршија на пристаниште во азиска земја. Испораките во Индија и Кина се малку повратени од историските максимални достигнувања пред неколку недели.

Турција, единствениот руски клиент во Медитеранот, добиваше 140.000 барели дневно, што е благ пораст во однос на претходната недела (15-21 април).

Русија извезува одредени количини во Европа преку нафтоводот Дружба, иако испораките за Германија престанаа на крајот на декември 2022-ра година, а за Полска во февруари 2023-та година.

Руските извозници се потпираат на западните компании за осигурување на карго за повеќе од половина од танкери, што значи дека се почитува плафонот на цената на руската нафта. Но, пред неколку дена, рускиот вицепремиер Денис Мантуров коментираше дека заеднички осигурителни компании се подготвуваат да го покријат товарот за Индија. Другиот вицепремиер Александар Новак, исто така, истакна дека на Русија и треба нов механизам за осигурување и реосигурување за нејзините нафтени товари.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП